Houtsoort?

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Uit de Wood data base: Maccassar ebony (Coromandel) Color/Appearance: Heartwood has dramatic striped appearance, somewhat similar to Zebrawood. Yellow to reddish brown body with darker brown or black stripes. Sharply demarcated sapwood is pale gold color.

Mij valt op de <dramatic striped heartwood" en dat zie ik teriug niet in jouw prachtige werkstuk. Het geel van spint zeer zeker wel. Kortom ik kan je niet helpen met een bevestiging. Mss iemand van NEHOSOC?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek
Uit de Wood data base: Maccassar ebony (Coromandel) Color/Appearance: Heartwood has dramatic striped appearance, somewhat similar to Zebrawood. Yellow to reddish brown body with darker brown or black stripes. Sharply demarcated sapwood is pale gold color.

Mij valt op de <dramatic striped heartwood" en dat zie ik teriug niet in jouw prachtige werkstuk. Het geel van spint zeer zeker wel. Kortom ik kan je niet helpen met een bevestiging. Mss iemand van NEHOSOC?
Ik ben er bijna zeker van na wat onderzoek dat het pokhout is.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Zelf denk ik aan pokhout.
Absoluut ook mijn idee; overigens heeft pokhout bij bewerken een kenmerkende geur - als je dat ooit geroken hebt vergeet je het nooit meer. Net als Rio palissander, of padoek, of olijf... Verapok (Bulnesia spec) is nog kenmerkender - dat ruikt zo ongeveer naar rozen, en heeft zelfs zoveel vluchtige inhoudsstoffen dat het na draaien een tijdje kristallen opbouwt op de gesneden vlakken... Die verdwijnen langzaam ook weer door verdamping helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.