Houtprijzen kelderen in Canada

KaleIwan

Actieve deelnemer
28 okt 2016
29
2
Blijkbaar is China weer de "boosdoener" 😉 of toch die andere 🤔
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Enkele weken geleden kwam ik langs 3 Zweedse houtzagerijen. Vorige week langs 2 grote Nederlandse groothandels, hout importeurs. De voorraden zijn gigantisch. Alle overdekte magazijnen vol en stapels pakken vol hout buiten de overkapping.
Als er schaarste zou zijn verwacht ik op deze plekken lege magazijnen. Ik zie het tegendeel. Meer mensen deze ervaring?
 
  • Wow
Waarderingen: KaleIwan

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.119
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als er schaarste zou zijn verwacht ik op deze plekken lege magazijnen. Ik zie het tegendeel. Meer mensen deze ervaring?
5 zagerijen is een kleine steekproef die je niet representief kan noemen
de prijs van eender welk produkt op de vrije markt is het resultaat van het evenwicht tussen vraag en aanbod, waarbij verwachtingen ivm de toekomst een rol spelen
verleden week kocht ik mdf nog aan het dubbele van de prijs van 2 jaar geleden
een plaat osb van 60x244 haalde een paar weken geleden 30 euro, en zie ik nu aan 20 euro, wat nog altijd meer dan het dubbele is van een jaar geleden, maar toch een goeie trend
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.