Houtopslag op zolder, inspiratie gezocht

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Beste allen,

Nu de schuur/garage redelijk gereed begint te geraken, wordt het tijd om mn houtvoorraad naar zolder te verhuizen.
Geen grote hoeveelheden of bijzondere houtsoorten, maar eea aan plaatwerk, een klein stapeltje eiken vloerdelen, wat meranti balken, wat latten/plinten etc.. Het grotere spul, het kleine spul (grijpvoorraad) hou ik in mn klusruimte.

Nu heb ik voor het plaatmateriaal al een eenvoudige stelling gemaakt, zodat het rechtop kan staan. Alles tegen elkaar, niet ideaal, maar dit werkt voldoende.
Ik ben echter op zoek naar ideeën om het overige hout ook op te slaan, op zo’n manier dat er overzicht is en het niet allemaal op elkaar ligt. Normaal zou dat prima gaan met een mooie stelling tegen de wand, maar de zolder/vliering (nokhoogte +/- 1,40m) heeft schuine wanden.

Wie o wie heeft een goed idee om dat hier toch fatsoenlijk op te slaan?

04896B83-B37A-4935-A6CC-CC36B34BF95E.jpeg
Hier nog redelijk leeg.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Latten tegen de balken onder je zolder en daar al je latten/plinten tussen schuiven. Stelling maken om in het midden een aantal volledig platen (122) rechtop te kunnen schuiven en de smallere stukken naar links of rechts onder de schuine kap.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Latten onder mn balken gaat het niet worden, daarvoor is het te lang/veel/zwaar plus dat ik niet voor niks een zolder heb.

Verrijdbaar klinkt goed, al twijfel ik of de extra moeite daarvan zich terugverdiend. Ik denk eigenlijk dat het toch een stelling onder de schuine kant moet worden. Van de week maar eens wat schetsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.