Houten vloer tuinhuis.

a.vanbergen

Nieuw lid
7 okt 2024
1
0
24.Aronhond.24
Ik heb hier en daar wat berichten gelezen over dit onderwerp en zie dat er al een soort gelijke vraag gesteld is maar kan daar niet echt een antwoord op vinden .Ik heb een vraag over een vloer die ik wil gaan maken in een afgesloten geisoleerde bestaan overkapping/ tuinhuis. De wanden en het dak zijn reeds geisoleerd alleen de vloer moet nog. De bedoeling is op de aarde enkele tegels waterpas neer te leggen ter ondersteuning van de balken die daar op komen welke het geraamte gaan vormen van de vloer. De balken zijn hardhout. En hebben ern hoogte van 15 cm. Op de aarde wil ik eerstdamp open folie neerleggen .Dan de tegels en de houten balk constructie. Tussen de balken pir platen precies tot boven aan de balken. Dan daar op dampremmende folie. Daar bovenop komen berkenbetonplex platen 24 mm. Is dit een goed idee,is de volgorde oke? Dat ik voor dampopenfolie op de aarde kies is omdat het tuinhuis binnen warmer is als buiten komt er tussen de vloerbalken condens . De condens kan dan weg via het folie naar de aarde . De dampremmende folie welke op de balken kom zorgt er voor dat er geen condens vanuit binnen het tuinhuis bij de de isolatie kan komen. Ik dacht eerst om een water dichte folie op het gras te leggen maar dan wordt alles afgesloten en kan het condensniet weg. Dus de volgorde: dampopenfolie, tegels, balken,pirplaten,dampremmendefolie betkenbetonplex, nete afwerkvloer. Gaat de boel niet ondanks dat het hardhout is rotten omdat er geen ventilatie tussen de balken vanuit buiten komt? Of wordt dit nu opgelost door de folies? Doe ik het zo goed? Zijn pir platen de goede keus of is anders isolatie een betere keus?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.