Houten balklamp

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Een van de projecten die ik binnenkort wil aanvangen is een houten balklamp.

1611483792904.png

1611483833726.png

Dus iets zoals deze lamp.
Maar wat voor ledarmatuur wordt voor zulk een lampen gebruikt? Iemand een idee?
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Is het geen led strip in een profiel? Zo heb ik het zelf 2x eerder gedaan, niet in een balk maar hetzelfde idee.

Infrezen, profiel erin schroeven, led strip erin plakken en dan afdekplaatje erover
ledstriphouder.PNG

Zo heb ik het toen toegepast, volgens mij wel redelijk wat je zoekt. Je moet wel wat ruimte boven in de balk houden voor de adapter, net als op je voorbeeld foto. Bij mij zat dat in de bak verwerkt
WhatsApp Image 2021-01-24 at 12.03.12.jpeg

Hopelijk kan je hier iets mee
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Precies..... ledstip in een metalen profiel (voor de koeling en dus een langere levensduur) en eventueel afgedekt om wat diffuser licht te krijgen. Je aansturing (led driver) frees je dan in in je balk.

Ik zou wel iets nemen wat je kan dimmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Precies..... ledstip in een metalen profiel (voor de koeling en dus een langere levensduur) en eventueel afgedekt om wat diffuser licht te krijgen. Je aansturing (led driver) frees je dan in in je balk.

Ik zou wel iets nemen wat je kan dimmen.

Het is niet ongebruikelijk om, wanneer je een slanke lamp maakt, de driver in een driverbox te verwerken die vervolgens onder je plafond (of in als dat kan) komt te hangen. Eventueel is de ophanging (geïsoleerde staalkabel) te gebruiken als voeding waardoor het nog minimalistischer overkomt.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb ondertussen de profielen gevonden. Genoeg keuze!
Voor de LED strips zou ik graag dimbaar Dual White gebruiken. Die zijn driedraads aangesloten tussen besturing en strip. De voeding is echter 24 Volt. Die kan dan in het plafond en de ophangdraden gebruiken als stroomtoevoer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.