Houten balken spantconstructie lakken

Wouterrr

Nieuw lid
27 okt 2024
3
0
Nederland
Beste iedereen,

Ik zit in een renovatie en ben nagenoeg klaar met wat een eeuwigheid leek in het schuren van de balken van mijn houten spantconstructie. Nu wil ik ze lakken met blanke lak en ik vraag me af wat een goed product hiervoor zou zijn. Ben naar de NAMA geweest en die raden aan: Avis professional Universele lak pu - uv, ik twijfel omdat er zo veel producten zijn en ik geen reviews over dit product kan vinden.

Waar ik naar opzoek ben is een blanke lak die vochtbestendig is omdat er een badkamer en slaapkamer op de zolder komt. Blank want ik vind de kleur van het hout prachtig, bonuspunten als ik het contrast wat kan verhogen maar dat zal sowieso wel gebeuren.

Sta overigens ook open voor eventuele andere producten. Mogelijkheden lijken eindeloos.

Hoop dat iemand kan helpen! Bij voorbaat mijn dank.
 

Bijlagen

  • IMG_1037.jpg
    IMG_1037.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 16
  • IMG_1035.jpg
    IMG_1035.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 16
  • IMG_1034.jpg
    IMG_1034.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.922
2.140
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ja daar kom ik ondertussen ook op terug. Wat dan wel? Beitsen? Olie? Sta open voor advies
Het zijn spanten, je gaat er niet van eten of op lopen, ik zou er helemaal niks mee doen. Zolang je een gezond binnenklimaat hebt gaat er volgens mij niks mee gebeuren. Laat het hout gewoon lekker au naturel zijn verdere patina verkrijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.