Houtdraaibank hobbymat variant

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Heeft er iemand ervaring met draaibank hobbymat type variant is dit iets ( voor beginner) of blijf ik daar liever vanaf.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
595
139
58
Linter
Heeft er iemand ervaring met draaibank hobbymat type variant is dit iets ( voor beginner) of blijf ik daar liever vanaf.
Ik heb er twee, vind die zeer degelijk om te starten.
Met of zonder verlengd bed?
Met verhoging van vaste en.losse kop.
En.inderdaad bijna geen.informatie over op internet te vinden.
Zijn eigenlijk metaaldraaibanken, waar een serie , reeks aangepast is of beter werd tot houtdraaibank
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.753
2.602
Gaanderen
Er zitten wel wat nadelen aan deze bank. Al ken ik het merk verder niet. Er zit zo te zien geen m33x3.5 op de vaste kop. Dat is tegenwoordig de meest gangbare draad en zijn de meeste toebehoren voor te krijgen.
Er zit geen variabel toerental op. Het lijkt me een afgeleide van een metaaldraaibank.
Ook de centerhoogte lijkt me erg laag maar foto's kunnen bedriegen. Als je er alleen langswerk op wil doen dan zal dat wel lukken. Bedenk wel op een grote draaibank kan je ook klein werk doen. Op een kleine geen groot werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
595
139
58
Linter
Er zitten wel wat nadelen aan deze bank. Al ken ik het merk verder niet. Er zit zo te zien geen m33x3.5 op de vaste kop. Dat is tegenwoordig de meest gangbare draad en zijn de meeste toebehoren voor te krijgen.
Er zit geen variabel toerental op. Het lijkt me een afgeleide van een metaaldraaibank.
Ook de centerhoogte lijkt me erg laag maar foto's kunnen bedriegen. Als je er alleen langswerk op wil doen dan zal dat wel lukken. Bedenk wel op een grote draaibank kan je ook klein werk doen. Op een kleine geen groot werk.
Niet akkoord.
Om te starten is dit een fijne bank.
En er is geen 33×3.5 kop maar adaptors zijn er wel.
Komen draaien tot 25 cm is toch niet slecht.
En het zijn zware degelijke draaibanken, inderdaad afgeleid van een metaaldraaibank
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Iedereen moet zelf bepalen of zo‘n bankje geschikt is.
Ik zou in eerste instantie kijken naar de prijs en het vermogen van het bankje.
Je kunt meestal voor een redelijke prijs een draaibankje kopen dat voor houtdraaien is gemaakt en dat zou toch mijn voorkeur hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Met handige 18 eens , bedenk eerst wat wil je draaien is geen antwoord op je vraag ,
Wat ik weet van de metaaldraaibank voor hobby gebruik klein spul draaien doen ze goed ,
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
595
139
58
Linter
Met handige 18 eens , bedenk eerst wat wil je draaien is geen antwoord op je vraag ,
Wat ik weet van de metaaldraaibank voor hobby gebruik klein spul draaien doen ze goed ,
Maar dit is geen metaaldraaibank. Zijn Oost-Duitse machine. De fabrikant maakte metaaldraaibanken en heeft wegens vraag ernaar een afgeleide gemaakt die echt houtdraaibanken zijn, maar waar de motor , zijn behuizing en het bed origineel van de metaaldraaibank over gebleven zijn. Ik draai al 20 jaar op een Hobbymat , heb ook al op meerdere andere draaibanken gedraaid en vind het nog steeds een aangename draaibank voor zeer uiteenlopend werk. En met een centerhoogte van 9 cm kan je toch al een aardig schaaltje draaien ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Houtdraaibank er van ken ik niet maar met 9 cm kan je ook genoeg bedenken om te draaien,
Kaarsenstandaards of voor muziekinstrumenten doedelzak pijpen ,blokfluiten houten pijpen voor een panfluit, of staanders voor lampen dit is zo maar wat dingen wat je kan draaien bijvoorbeeld
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.