Houtdraaibank "gevorderde amateur"

Anduril

Nieuw lid
15 feb 2024
1
0
Noord-Brabant
Dag allemaal, ik ben relatief nieuw hier en kijk al een tijdje mee. Ik zal later een voorstelrondje maken op de daarvoor bestemde kanalen :D.

Momenteel zie ik dat de HBM 200x325mm draaibank in de aanbieding is (25% korting).

Ik ben al een tijdje bezig met het draaien van houten ringen op een micro-draaibank (zo'n ali-express ding) en daar ben ik wel een beetje klaar mee, de snelheidcis veel te hoog waardoor ik telkens m'n finish afslijt of te veel schade maak omdat de draai as zo veel speling heeft.

Nou vind ik een draaibank van méér dan 200 euro eigenlijk nét iets te veel geld momenteel, en die HBM lijkt me best een aardig apparaatje. Klein en licht (ik heb geen lange spindles nodig voor pennen en ringen), oké motor voor hout lijkt me en een toerental van 890 tot 3200 RPM.

Ik vroeg me daarom af of een van jullie mij van advies kan voorzien mbt dezpotentiële nieuwe draaibank voor dit soort kleine projecten (Pendraaien en ring draaien)?

Alvast bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.