Hout afval

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
269
69
Oldenzaal
Ik ben naarstig opzoek naar manieren om mijn rest hout van de hand te doen. Een deel kan ik opstoken. Maar al het oude hout met bv verf/beits gaat niet in de kachel.
Ik kan een container bestellen voor ong. € 200,- en die langzaam volwerken. Maar mogelijk zijn er betere oplossingen.

Wat doen jullie zoal met de restjes?
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Mijn krullen en spanen gaan in het kippenhok. Vandikte krullen is heel mooi spul om de kachel mee aan te maken.
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
269
69
Oldenzaal
Mijn krullen en spanen gaan in het kippenhok. Vandikte krullen is heel mooi spul om de kachel mee aan te maken.
Ja dat zou mooi zijn voor waar ik woon in het Oosten van Nederland. In Amsterdam kun je alles gratis inleveren en zelfs langs de straat zetten. Maar hier in Oldenzaal moet ook voor schoon hout bij de gemeentestort gewoon betaald worden.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
954
388
hilversum
Zolang ik met me personen auto ga mag ik gratis dumpen op de stort/gad gebeuren.
Daar in tegen zie ik genoeg klusbedrijven hun zooi dumpen zonder commentaar.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Mag ik vragen waarom? Heb ook kippen en eikenkrullen. Wil graag weten waarom je dit niet gebruikt voor je kippen.
zeker
die kippen zijn niet de mijne
van een duivenliefhebber kreeg ik ook de vraag naar krullen
mogelijks is mijn ademhalingsstelsel gevoeliger dan dat van anderen
wanneer ik de zak van mijn stofafzuiging leeg maak, zet ik steeds een mond- + neuskapje op om geen eiken stof in te nemen
doe ik dat niet, dan ontsteken mijn sinussen meestal
als ik last heb van eiken stof, dan ga ik er van uit dat dit ook voor wezens kleiner dan mij niet gezond is
mogelijke uitzondering zijn krullen die in de buitenlucht uitgestrooid worden
alhoewel ik verwacht dat die door de trage vertering snel een schimmelende koek vormen
die duivenliefhebber dacht er aan om krullen van naaldhout in de nesten te leggen
ook dat heb ik afgeraden, omdat tussen de krullen houtstof zit
het zou zonde zijn dat hij om een paar euro's uit te sparen, zijn duiven om zeep helpt
met vogels en krullen heb ik geen slechte ervaring & er evenmin van gehoord
maw mijn zienswijze is groter dan mijn ervaring
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Lastig als je niet tegen het stof kunt. Hier zoals gezegd gaat al het spanen en krullen spul in het kippenhok en dat gaat al jaren probleemloos. Bijwerkingen heb ik nog niet kunnen constateren, ze leggen net als anders gewoon elke dag hun vier eitjes per kip....;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.