Hoogglans

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.356
1.244
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De meeste vernissen, tenzij specifiek geformuleerd om een matta of zijdeglansafwerking te geven, drogen glanzend op. Sommige meer dan andere. Voor een echte hoogglansafwerking moet je vervolgens polijsten. Ook met CA-BLO kunt je een hoogglansafwerking maken, maar da’s niet geschikt voor grote oppervlakken

• Leuk
Waarderingen: John1969

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.743
3.675
Gaanderen
Ik heb trouwens een test gedaan met UV lijm op een soort penblank van eiken. 4 keer gelakt. Vlak geschuurd met p 400 en daarna met micro mesch en met vloeibaare polijst tot p10000. Mooi resultaat maar nog niet de hoogglans van Superlijm. Wel geschikt voor grote oppervlakten. Wel binnen gebruiken want buiten hard het te snel uit voor grote oppervlakten.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
972
580
‘s-Hertogenbosch
Uv lijm ? Hard dat niet uit door toevoeging van uv? Moet ik dan ook nog een zonnebank in m’n schuur bouwen?
Dan is het na zo’n zomervakantie die we gehad hebben net of ik naar de zon ben geweest 🤩

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.