Holzman lintzaag

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Geen ervaring. maar welk model wil je advies over? Een kleine? Een grote, een type waar je bomen mee tot hout zaagt?
Geen ervaring. maar welk model wil je advies over? Een kleine? Een grote, een type waar je bomen mee tot hout zaagt?
iig alvast bedankt voor je reactie Rik. Ik ben bezig met een French Cleat wand te bouwen en daarvoor ga ik straks leuke “ophangdingerjes” maken voor m’n gereedschap. Daarna wil ik andere leuke kleine dingen maken wat ik op Yt zie. Heb wat eiken hout (niks bijzonder of groot) en wat beukenhout om leuke kleine dingen van te maken. Gewoon om dat ik hout fijn vind om mee te werken. Ben wel beetje perfectionist dus wil geen speelgoedzaagje. Maar een Makita van €600 vind ik te begrotelijk. Dus geen bomen, maar wel leuke kleine dingetjes.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.609
549
Steenbergen, Noord Brabant
Even op YouTube zoeken op “review Holzman bandsaw”. Of even google raadplegen. Wel de engelse of duitse zoektekst gebruiken. Hier op het forum is ook wel de nodige info te vinden over lintzagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

rik

Post veel
8 nov 2010
771
143
iig alvast bedankt voor je reactie Rik. Ik ben bezig met een French Cleat wand te bouwen en daarvoor ga ik straks leuke “ophangdingerjes” maken voor m’n gereedschap. Daarna wil ik andere leuke kleine dingen maken wat ik op Yt zie. Heb wat eiken hout (niks bijzonder of groot) en wat beukenhout om leuke kleine dingen van te maken. Gewoon om dat ik hout fijn vind om mee te werken. Ben wel beetje perfectionist dus wil geen speelgoedzaagje. Maar een Makita van €600 vind ik te begrotelijk. Dus geen bomen, maar wel leuke kleine dingetjes.
Als je een perfectionist ben zou ik heeeeel ver weg van holzman machines blijven.
succes met de zoektocht. Jammergenoeg ben ik niet zo’n hulp. Ik ben niet thuis in de kleinere machines.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.609
549
Steenbergen, Noord Brabant
Holzman zou ik ook niet vlug kiezen. Een knappe Electra Beckum BAS 316 gebruikt, vind je rond de €350. Zaaghoogte tot pakweg 18 cm (in de praktijk dan max. 12cm).
veel kleiner zou ik niet gaan omdat je massief hout wilt kunnen zagen. Anders kom je vlug in de categorie modelbouw/figuurzagen terecht: ok voor dunner hout en plaatmateriaal, beperkt voor massief hout.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.