holzher splinterstrip alternatief

invisi

Nieuw lid
15 sep 2018
11
0
Ik heb een holhzer invalzaag met 2 geleiderails. De splinterstrip is zwaar aan vervanging toe maar ik denk niet dat die nog te verkrijgen zijn.

Ik zie dat bvb de Makita inzaagstrip of Triton inzaagstrip betaalbaar zijn. Maar is er iemand die die heeft en weet hoe dik ze zijn? Die dat nu op de holzher linialen zit is 2mm denk ik. Bedankt!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.838
1.036
Omgeving Eindhoven
Is Holzher niet ooit overgenomen door Festool en waarvan Festool een aantal ontwerpen heeft overgenomen?
Mijn lineaal van Scheppach, die exact gelijk is aan die van Festool (en waarvan ik de splinterstrip bij een van de 2 al eens heb vervangen door die van Festool) heeft een strip van 2 mm dik.
Ik zou gewoon met je lineaal bij een lokale grotere gereedschapszaak binnenstappen en laten adviseren wat past, maar het zou me dus niet verbazen als dat Festool is.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
Ik heb mijn dewalt splinterstrips vervangen door die van Makita omwille de prijs. Beide zijn 2mm dik. Het maakt niet uit welk merk je neemt, het is praktisch allemaal hetzelfde.
 

invisi

Nieuw lid
15 sep 2018
11
0
Bedankt beide! Dan waag ik het erop met die van makita denk ik. Die van Festool zijn toch een pak prijziger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.