holle vorm - zilverberk met slaap

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Naast vormen en afwerking, moet ik ook nog oefenen met uithollen. Dit stuk zilverberk met slaap leek mij ideaal voor een holle vorm.
Het uithollen ging best goed, alleen had ik hier last om het stuk bodem in het center mooi glad te krijgen.
Ik kon er nogal moeilijk aan met schuurmiddelen en om nog een beitel of zo te gebruiken was ik te bang om de dunne bovenkant te raken :rolleyes: .
Als iemand hier nog tips voor heeft, zijn die zeker welkom.


side.jpg
persp 1.jpg

 

Bijlagen

  • back.jpg
    back.jpg
    368,5 KB · Weergaven: 6
  • Leuk
Waarderingen: mathieu en Carin

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Ik heb op IG gezien dat een engelse houtdraaier (naam xyz) een schuurschijfje monteert op een speedboorverlengstuk en zo de bodem bereikt. Aandrijving met boortol maar niet te rap. Mooie holle vorm trouwens..
 
  • Leuk
Waarderingen: mrRuben

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik heb op IG gezien dat een engelse houtdraaier (naam xyz) een schuurschijfje monteert op een speedboorverlengstuk en zo de bodem bereikt. Aandrijving met boortol maar niet te rap. Mooie holle vorm trouwens..
Dat lijkt mij ook de beste methode. Ik gebruik de negative rake scrapers van Hope en dat gaat als de holle vorm niet al te diep is wel goed. Maar naar het center toe wordt dat lastig ivm de snelheid die daar nog over is. Mooie vorm (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: mrRuben

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
bedankt voor de tips. ik had ook zoiets bedacht. niet ideaal, maar je moet er iets voor over hebben ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.