Holdfast, houvast, bankhaak

Jenem

Nieuw lid
14 mrt 2016
15
6
Wat voor staal heb je gekocht? Het platstaf mag natuurlijk niet terug buigen dus moet van behoorlijke dikte zijn.

Gr Jos
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
8 mm dik platstaf bevalt beter? of kun je nog geen conclusie trekken?
Groet Jos

Het is een stuk sterker, de voorgaande houvasten heb k voor m'n kleine werkbankje gemaakt.
Deze zijn 250mm hoog en 170mm diep en een heel stuk sterker. Het vormen van de curve in het platstaf van 8mm bij 30mm is een stukje heftiger! Goed warm stoken en op het aanbeeld vormen.

groetnis, Roeland
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Mocht je deze dingen in een mooi roestwerend lakje willen hebben dan weet je me te vinden .,..

Mooi gedaan man, ziet er netjes uit.
 

pylkje

Nieuw lid
14 aug 2019
15
7
Mooi werk!
In een grijs verleden heb ik op de mts een kaarsenstandaard gemaakt. Die werkten we af met lijnolie vervolgens werd dat zwart gebrand met de gasvlam. Het zit er nog op, na bijna 45 jaar 😳 Ik gebruik dat nog wel eens bv als bescherming in de winter op mijn terrashaard. Het ruikt wel een beetje als hij na de winter voor het eerst weer gebruikt wordt. 🥴
 
  • Leuk
Waarderingen: Roeland

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dank je wel Pylkje!

Dat trucje met lijnzaad olie kende ik nog niet! Wel als afwerking van staal zodat het roestwerend word en een mooie patina (be)houd. Maar dan het zwart branden, handig, dat ga ik uit proberen.

Groetnis, Roeland
 

pylkje

Nieuw lid
14 aug 2019
15
7
Je moet er dan met een niet te felle vlam overheen spelen. De lijnolie verkleurt dan via lichtbruin naar donkerbruin. Pas op dat je de olie niet verbrandt, dan moet je het opnieuw doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.