Hoeveel zouden mijn Hammer machines nog waard zijn?

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
587
6
Regio Haaglanden
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om al mijn Hammer machines te verkopen en daar een Mafell Erika 85 voor terug te kopen. Met als hoofdreden dat ik het te weinig gebruik en eigenlijk niet genoeg plek heb. Waardoor het niet heel makkelijk toegangelijk is.

Ik heb de machines gekocht in 2015
Hammer A31 met spiraal as. Weinig gebruiks maar heeft wel wat roest schade opgelopen. Ik zat te denken aan 2750 Euro.
Hammer B3 winner met best wat opties . Niet veel gebruik maar wel wat gebruik schade en dan heb ik nog wat zaagbladen en groefzaag en MF freesas. incl afzuiger 5500 euro

Wat denken jullie zijn dat een beetje reële prijzen?
Alvast bedankt.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.622
3.051
Gaanderen
Ik overweeg juist het tegenovergestelde. Maar heb al nauwelijks genoeg ruimte voor mijn erika 85.
De erika is en blijft een bouwzaag en dat is mijn beperking.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.088
2.245
Klein-Brabant, Vlaanderen
reken na 10 j op de helft van de huidige prijs
vergelijk met wat er op marktplaats voorbij komt
machines opschonen + aan een bepaald bedrag te koop zetten
bij ongeduld prijs laten zakken
succes !

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.579
446
Dordrecht
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om al mijn Hammer machines te verkopen en daar een Mafell Erika 85 voor terug te kopen. Met als hoofdreden dat ik het te weinig gebruik en eigenlijk niet genoeg plek heb. Waardoor het niet heel makkelijk toegangelijk is.

Hammer A31 met spiraal as. Weinig gebruiks maar heeft wel wat roest schade opgelopen. Ik zat te denken aan 2750 Euro.
Hammer B3 winner met best wat opties . Niet veel gebruik maar wel wat gebruik schade en dan heb ik nog wat zaagbladen en groefzaag en MF freesas. incl afzuiger 5500 euro

Alvast bedankt.
Lijken me geen onrealistische vraagprijzen, Hammer is bijzonder gewild, dus blijft relatief meer waard dan regulier.
Je moet alleen met dergelijke machines geen grote haast hebben en een beetje timen. Januari na dure feestdagen is niet handig, in de priode van vakantiegeld dan weer wel.

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant
Hallo,

Alvast bedankt.
Ik heb recent een Hammer A3-31 met spiraal as uit 2018 gekocht. In perfecte staat, geen roest oid te bekennen, mesjes nog op de 1e zijde, voor 2500€ incl BTW (was zakelijke verkoper). Vorige week kwam er ook een te koop, en die verkoper kreeg biedingen tot zo'n 2300-2400, maar was pas een korte periode te koop. Weet niet waar die voor is weggegaan.

De B3 heb ik geen verstand van.

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.763
782
Antwerpen
De erika is en blijft een bouwzaag en dat is mijn beperking.
helemaal off-topic (misschien ander draadje starten) : dit vermeldt jij vaker maar begrijp echt niet wat er mis mee is. Ik kan er heel nauwkeurig mee zagen, hij is mobiel, repetitief, kleine kistjes, mijn frees hangt erin, ………

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.800
464
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo,

Alvast bedankt.
Wil je ze via het forum verkopen of via bijvoorbeeld marktplaats? Een strategie die ik nog wel eens probeer is dingen op marktplaats zetten en dan zien waar de biedingen op uitdraaien. Op een gegeven moment krijg je dan een beeld van wat de markt wil geven. Dat in combinatie met je eigen gevoel geeft een goede indruk. Enige nadeel is dat je wat geduld moet hebben omdat het vaak wat langer duurt en vooral ook geduld met het gemiddelde niveau van de markplaatsconversaties... 😉

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.579
446
Dordrecht
Wil je ze via het forum verkopen of via bijvoorbeeld marktplaats? Een strategie die ik nog wel eens probeer is dingen op marktplaats zetten en dan zien waar de biedingen op uitdraaien. Op een gegeven moment krijg je dan een beeld van wat de markt wil geven. Dat in combinatie met je eigen gevoel geeft een goede indruk. Enige nadeel is dat je wat geduld moet hebben omdat het vaak wat langer duurt en vooral ook geduld met het gemiddelde niveau van de markplaatsconversaties... 😉
Met als dieptepunt de zeer vervelende handelaren die weigeren de advertentie te lezen en/of te respecteren wat er staat en dan vaak ook nog proberen te ontkennen dat ze handelaar zijn ondanks 300 reviews met betrekking tot houtbewerkingsmachines.
Er komt dan vanzelf we iemand die serieus is, maar het is dan altijd weer hopen dat ze iets fatsoenlijks meenemen om te laden, want het zal bij mij niet de eerste zijn die nog een keer terug kon komen ondanks alle info en waarschuwingen, of die zelfs om die reden afhaakt.
Maar uiteindelijk komt het een keer goed.....

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier en Wouterst

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.787
441
Je vraagprijzen zijn vrijwel exact wat ik verwacht dat je ervoor gaat krijgen. Zeker niet voor (veel) minder laten weggaan. Succes met de verkoop (y)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.