Henk H en Klaas0639 halen beide het houtmuseum IJlst aan, officieel Houtstad-IJlst, Museum en Werkplaats, voortgekomen uit de Nooitgedagt fabriek die in Ijlst stond. Tegenover de nog altijd werkende houtzaagmolen de Rat is een 6 jaar geleden een mooi nieuw gebouw neergezet met veel oude Nooitgedagt spullen aangevuld met de enorme schaven verzameling van Symen Dijkstra. Symen is ook vaak in het museum te vinden. De Rat is ook zeer de moeite waard, met windkracht worden de bomen uit het water getrokken en met een grote raamzaag tot planken gezaagd. Ik zou zeker een combi doen en beide bezoeken.
Ik Houtstad hebben we b.v. vorig jaar ook de workshop met de Shaper gegeven, en er is de mogelijkheid om het gebouw te huren voor b.v. een kleinschalige forum bijeenkomst in combi met b.v. een workshop. Met een klein groepje vrijwilligers organiseren we ook elke winter een aantal lezingen en/of demo's. Die zijn helaas op voorhand altijd al volgeboekt.
Maar echt leuk om een keer te gaan kijken, of nog beter, met elkaar een forumbijeenkomst houden en dan ook de molen bezoeken. Als daar belangstelling voor is, ga ik het organiseren.
jaap