Hoe pc in houtwerkplaats stofvrij houden?

verwa

Nieuw lid
24 aug 2016
20
0
De kempen (Antwerpen)
Ik had graag een pc in mijn houtwerkplaats gehad, ik weet enkel niet hoe ik de pc het beste zo stofvrij mogelijk kan houden.
Heeft er iemand een idee of ervaring mee?
 

verwa

Nieuw lid
24 aug 2016
20
0
De kempen (Antwerpen)
Gebruikelijk in de industrie, ik ben maar een hobbyist in houtbewerking.
Het hout draaien op de draaibank is stofferig, daar speciale stoffilters voor kopen of een aangepaste pc-kast gaat nog duur uitvallen vrees ik. Zijn er hobbyist vriendelijke oplossingen?
 

grrt

Actieve deelnemer
17 feb 2013
72
1
Als het toch een oude pc is gewoon af en toe een keer de stofzuiger er in misschien?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Dacht niet dat de kast zo duur was.
Kan wel even kijken of we er nog een hebben liggen, wordt wel morgen.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik blaas hem gewoon door met de compressor, wel zorgen dat er geen vocht meekomt en gepaste afstand houden, anders spuitbus lucht halen, die zijn er voor gemaakt.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Heel passief koelen: opsluiten in een metalen doos en de doos straalt de warmte uit, de doos in de tocht zetten helpt ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Waar ga je de pc voor gebruiken? Want bij intensief gebruik met zware toepassingen is koelen heel belangrijk en ga je het met passief koelen niet redden.
Maar als je alleen af en toe een mailtje moet doen, of iets op youtube moet opzoeken, kan je net zo goed een tablet nemen.
 

verwa

Nieuw lid
24 aug 2016
20
0
De kempen (Antwerpen)
Bedankt voor alle reacties. :) Ik denk dat ik met overdruk een eerste poging ga doen.
Ik moet er eigenlijk geen kast voor bouwen, gewoon zien dat de druk in de pckast hoger is dan de atmosferische druk. En dan zoals LeonvB zei met stoffilters zoals bv een dampkap filterdoek voor de ventilators.