Ha allemaal, ik ben net begonnen met houtbewerking onder het mom van: we hebben nog wat planken nodig in de keuken, dus een mooie plank eikenhout op de kop getikt, dat netjes gevlakt en door de van dikte bank gehaald, geschuurd, en nu komt de afwerking om de hoek kijken. Daar loop ik alleen een beetje vast... Ik wil vast het onmogelijke, maar het eikenhout ziet er uit als hieronder:

Nu hebben we een vloer waar de lijnen in het hout veel duidelijker gedefinieerd zijn doordat ze donker zijn. Wat wil mijn vrouw dus... jullie raden het al, de lijnen donkerder... Nou is de vloer alleen namaak (PVC) dus kan ik ook niet daar nagaan hoe ze de lijnen donker hebben gekregen...(dat kwam gewoon zo uit de printer...) Is het mogelijk om alleen de nerf donkerder te maken? En zo ja, hoe zouden jullie dat aanpakken?
Zie hieronder voor hoe de vloer eruit ziet:

Alvast bedankt van een beginner in de houtbewerking...

Nu hebben we een vloer waar de lijnen in het hout veel duidelijker gedefinieerd zijn doordat ze donker zijn. Wat wil mijn vrouw dus... jullie raden het al, de lijnen donkerder... Nou is de vloer alleen namaak (PVC) dus kan ik ook niet daar nagaan hoe ze de lijnen donker hebben gekregen...(dat kwam gewoon zo uit de printer...) Is het mogelijk om alleen de nerf donkerder te maken? En zo ja, hoe zouden jullie dat aanpakken?
Zie hieronder voor hoe de vloer eruit ziet:

Alvast bedankt van een beginner in de houtbewerking...