Hoe heet dit onderdeel?

Rubennvg

Actieve deelnemer
30 aug 2020
46
6
Beste mensen,

voor een project ben ik opzoek naar een ‘plastic kijkraampje met rode naald/streep’ zoals je deze ziet bij zaagtafels met geleiderail. Zie foto voor wat ik bedoel.

kunnen jullie mij helpen met de zoekterm?D6F331A8-09BB-4446-B173-78ED85A72F77.jpeg
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Plexiglas! Streepje kan je zelf maken door met een Stanley mes een kras te maken. Vervolgens met een rode stift er overheen en restant van het oppervlak afpoetsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

Rubennvg

Actieve deelnemer
30 aug 2020
46
6
Plexiglas! Streepje kan je zelf maken door met een Stanley mes een kras te maken. Vervolgens met een rode stift er overheen en restant van het oppervlak afpoetsen.
Dit heb ik al geprobeerd! Alleen ik haalde net het resultaat wat ik voor ogen heb. Ik wil echt een nette rode streep. Bedankt voor het meedenken
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Dan nog steeds plexiglas maar de methode wat verfijnen? Misschien met een micro frees een groef er in zetten middels een frees of kolomboor?
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
318
119
Eemnes
Ipv stift wat rode verf in de kras/ groef. Wel goed afplakken, verf vult de groef weer op.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Bij kruis kan je precies dat ding kopen. Ik heb hem voor mijn dws 745 zaagtagel opgezocht, onderdeel 9 van tekening 1. Ze noemen het een voeger, rare naam maar goed. Zelf had ik gezocht op positie indicator maar daarmee kom je er niet.


Ik snap overigens best als je iets heel stoers maakt dat je geen handgezaagd plexiglas met rode verf wil, zo een duidelijk zichtbaar fabrieks onderdeel maakt het net helemaal af. Functioneel zal het weinig verschil maken en 6 euro + nog een keer zoiets voor handeling en verzenden is veel want het blijft uiteindelijk een stukje plexiglas met een rood streepje 😆
Succes met de zoektocht en we zien graag wat je er mee gemaakt hebt!
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.243
593
Ik noem zo'n glaasje het vizier maar weet niet of dat een officiële benaming is.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
653
310
Het Groene Hart
Een paar zoektermen die bij mij naar boven komen (en wat redelijke resultaten opleveren)

(Magnifying) Hairline indicator of (Magnifying) Cursor

Hoop dat je er iets aan hebt!
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.