Hoe goed moet dit aansluiten om stevig genoeg te lijmen?

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
134
42
Utrecht
Dag,

In mijn oneindige wijsheid vond ik het een goed idee om een verstek hoek te maken over een breedte van 64cm. Door wat kleine foutjes en het werken van het hout sluiten mijn 45 graden hoeken niet meer goed op elkaar aan. Met schaaf en schuurmachine heb ik dit zo goed mogelijk aangepast, maar blijf ik op plekken een kleine kier houden tussen de 2 panelen. Er kan net een stukje papier tussen op plekken. Nu vroeg ik mij af of de lijm die ik ga gebruiken hier voldoende hechting en kracht uit kan halen, iemand enig idee of dat kwaad kan?

Dank,
Roel

1718127708002.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.890
2.698
Gaanderen
Een van de vullende lijmen is woodmax van bison/grifon. Of een alternatief van een ander merk. Ik heb verstekken gezaag met mijn Festool van 150 cm. Ik kwam er achter dat (mijn plaat 3050mm) ik dat met 2 linialen toch hol had gezaagd. Opgelost door de scherpe kant 90 Gr hoek met een 45 gr frees te bewerken. De spleetjes het ik met zwarte plamuur weggewerkt. Ja, dat gaat prima met zwart mdf dat zwart moet blijven.
Ik laat dit soort dingen zagen. Dat voorkomt voor mij een hoog gedoe. Overnieuw (laten) zagen, iets kleiner?
 
  • Leuk
Waarderingen: Roelv

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
134
42
Utrecht
Dank je Trigger en Wim! Ik ga bestellen!

Henk, ik heb het geprobeerd met deuvels, maar had daar zoveel moeite mee om dat precies op de juiste hoek overal in te krijgen dat ik het uiteindelijk heb opgegeven. Hier moet ik wel bij zeggen dat het de eerste keer was dat ik met een domino bezig was en iemand die er meer bedreven in is zal het vast lukken.
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
81
9
Oss
Dank je Trigger en Wim! Ik ga bestellen!

Henk, ik heb het geprobeerd met deuvels, maar had daar zoveel moeite mee om dat precies op de juiste hoek overal in te krijgen dat ik het uiteindelijk heb opgegeven. Hier moet ik wel bij zeggen dat het de eerste keer was dat ik met een domino bezig was en iemand die er meer bedreven in is zal het vast lukken.

Er zijn voor dit soort werk ook plastic deuvels met hoek van 90 graden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.