Hier ben ik dan, uiteindelijk aangemeld.

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
213
49
Grönnen
Dag allemaal, ik was al langggg van plan om me hier eens aan te melden, op dit nederlandse forum waarvan de naam me ontschiet als ik er naar toe wil :->

In 2016 deed ik al eens een poging maar toen was er een technische hapering,
Ik zit al weer jaren op cnczone.nl
Net zoals :
rverhag.6528
Hier de conversatie van toen over de hapering :
Voordeur ietsje anders - www.cnczone.nl

Ter info / niet belangrijk meer.

Zoals je wel kan begrijpen doe ik aan cnc freeswerk, op een in eerste instantie koop machine maar ondertussen heb ik daar van alles aan ver- en bij- gebouwd. En heb ik een grote, oude schuur voor er omheen gekocht :)
De tafel is 1700 x 3010
Daar heb ik in de loop der jaren al van alles op gemaakt.
Maar nu wat minder werk, gelukkig niet echt direct een probleem, wat meer tijd voor andere dingen, zoals aanmelden op dit forum :)
Deze forum software zal ik moeten leren kennen, is weer flink anders dan wat ik al ken van andere fora, ik typ dit bericht dan ook off-line want ik zag wel een knopje om een concept op te slaan maar hoe het weer terug te halen dat heb ik nog niet ontdekt.
En onnodig dingen dubbel doen dat doen ik liever niet.

Maar goed, ik maak dus alleen bouwpakketjes op mijn cnc machine, heel af een toe een eenvoudige nabewerking met een frees(tafel) maar verder niets.
Wel tekeningen uitwerken, voorbewerken voor cnc machine.
Ontwerpen meedenken, puzzelen, uitwerken, ook voor andere machines elders, mijn machine is vaak bijzaak maar wel erg handig voor proefjes, kleine series ed. En voor eigen projecten :)

Voor dat ik een eigen schuur had zat ik in verschillende bedrijfsverzamelgebouwtjes, dat heeft veelal nadelen maar een van de voordelen was dat het wel interessant was om bij anderen de kunst af te kunnen kijken en af en toe een machine te kunnen gebruiken die ik zelf niet heb.
Met een groot gedeelte van die werkplaatsbuurtmannen heb ik nog steeds goed contact.
En ik heb in de loop der jaren een aantal machines gekocht "voor later als ik groot ben" :-/
Eigenlijk een beetje voor de heb, maar omdat de machines uit betrouwbare bron kwamen, van een vertrouwde collega kon ik het niet laten.
Dus die ben ik nu aan het "uitgraven", afstoffen, ontroesten, gangbaar maken en ontdekken.

Daar over meer in een ander onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.