Hi, even voorstellen

Jeroen81

Actieve deelnemer
7 jul 2024
27
8
Overijssel
Hi allemaal,

Zoals mijn gebruikersnaam laat zien ben ik dus Jeroen. Woon in het mooie Salland en had het idee opgepakt om iets met hout te gaan doen. Heb dus een boek gekocht "hout bewerken" en werd er wel enthousiast van om weer eens wat met de handen te doen naast de klusjes in en om huis.
Aan de hand van het boek dacht ik dat het leuk zou zijn om een dekenkist te gaan maken. Naast het gebruikelijke gereedschap wat ik al heb heb ik een afkortzaag gekocht en dat voorzag gelijk in mijn eerste projectje. Namelijk een werkbankje van 120 bij 80. Groter past niet leuk in mijn schuur wil de rest er ook nog in passen.

Hout is inmiddels gekocht en de afkortzaag is nu hopelijk goed afgesteld (denk het wel). Ik wacht nog even op een koppelstukje om de stofzuiger op de afkortzaag te kunnen zetten en ik wacht nog op schroeven. (voor gebruik met een boormal, de lokale bouwmarkt had ze niet in dit formaat...) Maar als dat binnen is kunnen we landelijk aan de slag. Ben reuze benieuwd of hets straks om aan te gluren is. Gelukkig komt het in de schuur te staan dus ook een mooie leerschool denk ik.

Ik hoop hier inspiratie op te doen en veel mee te lezen om zo een en ander te leren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.