Ik heb standaard in mijn browser een tab open staan met de 'Wat is er nieuw' pagina en de forum-indeling gebruik ik eigenlijk alleen als ik een nieuw topic open, verder nooit.
Ik kijk dan ook bijna dagelijks op dit forum en dan is het prima om via die knop de nieuwe posts te zien, dat heb ik dan vaak in 2 pagina's lijst wel gehad. Als er duizenden posts op een dag zouden zijn, dan zou ik veel meer geneigd zijn via de structuur te werken. Verbetersuggestietje is dat er standaard op die Wat is er nieuw maar 10 topics worden getoond dan klik ik op bekijk meer en dan zie ik dezelfde lijst maar dan langer. Dan liever in 1x die langere lijst en dat de volgende klik dan naar de volgende pagina zou zijn.
En nu ik de andere grijze koppen (nooit eerder opgevallen) op die wat is er nieuw pagina zie kom ik tot de conclusie dat de 'nieuwe berichten' eigenlijk de link is die ik wil gebruiken, want die heeft dat. De andere koppen met nieuwe media reacties enzo zie ik weinig toegevoegde waarde in. Wellicht dan maar Wat is er nieuw direct laten verwijzen naar nieuwe berichten?
Nieuwe profiel berichten is natuurlijk ook interessant, maar die staan altijd rechtsboven al in beeld met een cijfer in een rood bolletje, dus dat hoeft dan niet meer via dat menu. Dus wellicht die hele koppenrij eruit en alleen nieuwe berichten? Maar dan praat ik wel alleen voor mijzelf.
Het blokje rechts met "Deze plek is voor toekomstige plek" vond ik in het begin een beetje raar, maar het is dat Kor hierboven er iets over zegt, want eigenlijk ben ik er zo aan gewend dat het er staat, dat ik het niet meer zie. Een beetje zoals de glazen hanglamp die ik een tijdje terug even ergens kwijt moest en op het bureau in de woonkamer heb gezet en deze er drie kwart jaar later nog steeds staat zonder dat ik hem zie.
Verder is er bovenin een knop Media die naar een pagina gaat waar wat fotomateriaal staat, maar ik weet niet hoe dat daar komt en wat ik er mee zou moeten. Is dat nog een nuttige functie, of kan dat weg?
Ik hou niet van verandering, zowel omdat veel veranderingen geen verbeteringen zijn, maar gewoon 'anders' en mijn hoofd heeft er toch altijd wat last van als er iets verandert. Maar als je daar behoefte aan hebt en het rommelig vindt, vooral doen. Wat ik wel hoop dat je niet doet is dat je het allemaal 'ruimer' maakt. Ik zie dat als trend bij UX designers bij diverse grote bedrijven met als resultaat dat de informatiedichtheid enorm daalt en ik me suf scroll en ik er in mijn hoofd geen plaatje meer van kan maken omdat het voor mij onsamenhangend is geworden.
En nu ik er zo naar kijk staat er rechtsbovenin een knop 'CITEER DIT BERICHT'. Dat is op zich best een rare plek aangezien het op afstand staat van een bericht. Als ik er op klik ga ik naar het reactie-vak. Dus de knop doet in ieder geval niet wat er op staat dat het doet. Ik zou de knop weghalen.
Heel lang verhaal geworden, maar dat zijn allemaal details. Ik ben juist erg happy met de eenvoudige (positief bedoeld) en duidelijke opzet en helderheid van dit forum.