Het forum wat upgraden en verbeteren

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.738
2.575
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste Forummers, al een tijdje vind ik het forum er rommelig uit zien, het kan allemaal wel wat beter en opgeruimder.
Gister kwam het verzoek om een 3d printen & hout rubriek aan te maken, een goed idee! Maar ik zou ook graag wat opruimen, misschien wat samenvoegen etc.

Het marktplein wil ik ook graag een flinke update geven maar dat graag in een andere post.

Ik hoor graag jullie opmerkingen etc, ik weet het, het is ook wel eens in een andere post aan de orde geweest, maar dan hebben we het mooi gegroepeerd.

jaap

• Leuk
Waarderingen: jorisvh en Henk H

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
98
41
Hier soms daar
De mogelijkheid dat een admin verkopen in het marktplein verwijderd na x aantal dagen?
Lijkt me niet relevant voor het forum dat er ooit door een lid iets verkocht is aan?

Misschien hout bewerking uitsplitsen in stijlen en of landen?
Meer zoek termen vast legen?

Nu kijk en lees ik veel over traditioneel houtbewerken in Japan, Scandinavië en Duitstalige landen.
Dat wil ik wel delen maar geen idee waar en voor elke boek een nieuwe post te maken niet mijn ding zie het liever in een draadje.

• Leuk
Waarderingen: Henk H

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.122
1.041
Enschede
ingoogni.nl
werken met hout, hout gebruikt in meubels, hout in design en contructies mag je van mij samenvoegen.

Snaper is wat mij betreft electrisch gereedschap of cnc, hoewel ik het wel mooi vind om voor nieuwe technologie tijdelijk een hoek je in te richten en dan later weer samen te voegen.

Werkstukken reduceren tot een binnen en buiten en boten rubriek. De eregalerij mag van mij helemaal boven aan staan als blikvanger.

Radius en vereniging ambacht & gereedschap lijkt me prima zo, knus eigen hoekje.

Ik gebruik alle onderverdelingen niet. Alleen als ik wat post en dan moet ik zoeken waar het past. De onderverdeling "het stille" en het "luide" van een van de Duitse fora is voor mij voldoende.

• Leuk
Waarderingen: jaap en jorisvh

SuperBart63

Actieve deelnemer
16 feb 2014
596
297
62
Wetteren, Belgie
Eerlijk gezegd ben ik best tevreden met de huidige indeling. Voor mij lijkt alles logisch gegroepeerd en zijn er geen overbodige fora. Ik zie geen noodzaak tot wijziging maar zou het ook niet erg vinden als die er zou komen. Zoals in de andere post al gezegd: ik zie een 3d-print forum wel zitten. Een 3d printer begint stilaan een handige, zij het niet onmisbare tool te worden voor een houtbewerker.

• Leuk
Waarderingen: jaap

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.786
1.142
71
Veldhoven
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de huidige website!!!
Waarbij ik (gediagnostiseerd met Autisme) natuurlijk wel moet toegeven dat ik veranderingen absoluut niet leuk vind!

• Leuk

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.358
719
Noord-Veluwe / Skåne
Op zich ben ik ook aardig happy met de huidige indeling Maar wat samenvoegen kan inderdaad geen kwaad voor meer overzicht. Wellicht kunnen de hoeveelheden conversaties per categorie daarbij een leidraad vormen?

In aanvulling daarop: is het een ideetje om zaken als CAD, 3D printen, CNC en lasersnijden in een categorie "modelleren" te bundelen ? Ik vermoed dat ieder van die onderwerpen opzichzelfstaand te klein zullen zijn voor een eigen kopje, maar ze hebben vaak als raakvlak dat er eerst een model gemaakt moet worden van datgene wat je ermee maakt.

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
196
84
Bilzen
Voor mij is het forum prima zo. Bij deze dank aan de moderatoren.
Ik gebruik voornamelijk de knop "nieuwste berichten" en de zoekfunctie. Enig nadeel hier vind ik dat het niet mogelijk is om korte zoektermen te gebruiken (bv. OSB).

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
434
26
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik mis een rubriek ”veilig werken”. In de professionele wereld allang onderkend maar op ons forum ondergewaardeerd.
Tuurlijk staan er op verschillende plekken items over fijnstof en afzuiging, maar daarvoor zijn verschillende zoektermen mogelijk en kom ik vaak uit op ellenlange draadjes waarin het lastig zoeken is.
Ook is er vast meer dan houtstof waarover informatie op dit vlak te delen is.

Verder ben ik het eens met de door knotwilg voorgestelde samenvoeging. Ik gebruik overigens (in tegenstelling tot knotwilg) de indeling vaak wel.

• Leuk
Waarderingen: jaap en Henk H

jorisvh

Post veel
ik gebruik de structuur van het forum eigenlijk enkel als ik zelf wat post en dan twijfel ik vaak waar het best past.
Bvb een bouwverslag van een massief meubel: “werken met hout”, “hout gebruikt in meubels”, “hout in design en constructies”, “onze werkstukken, meubels, kistjes, werkplaats”, “eregalerij van werkstukken”, …

het forum consulteren doe ik via “nieuwe berichten”.

iets opzoeken via Google met “site:woodworking.nl <zoekterm>”.

voor mij is de huidige indeling niet altijd heel duidelijk maar ik zou eerder samenvoegen dan extra categorieën maken.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.362
736
Dat veld rechts in beeld met "Deze plek is voor toekomstige tekst...", heb je daar al ideeën over?

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.738
2.575
Terkaple
www.woodworking.nl
De mogelijkheid dat een admin verkopen in het marktplein verwijderd na x aantal dagen?
Lijkt me niet relevant voor het forum dat er ooit door een lid iets verkocht is aan?

Misschien hout bewerking uitsplitsen in stijlen en of landen?
Meer zoek termen vast legen?

Nu kijk en lees ik veel over traditioneel houtbewerken in Japan, Scandinavië en Duitstalige landen.
Dat wil ik wel delen maar geen idee waar en voor elke boek een nieuwe post te maken niet mijn ding zie het liever in een draadje.
Verkochte items heb ik altijd gezien als een leidraad voor prijs, wat er te koop etc, vandaar dat het blijft staan. Onderdeel marktplein komt nog, kunnen we best verder op in gaan.

Voor boeken en digitaal leesvoer zou deze rubriek wel kunnen, pas ik de titel wat aan. Heb ooit zo bedacht om dingen te delen die je niet zelf maakt

jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.738
2.575
Terkaple
www.woodworking.nl
Op zich ben ik ook aardig happy met de huidige indeling Maar wat samenvoegen kan inderdaad geen kwaad voor meer overzicht. Wellicht kunnen de hoeveelheden conversaties per categorie daarbij een leidraad vormen?

In aanvulling daarop: is het een ideetje om zaken als CAD, 3D printen, CNC en lasersnijden in een categorie "modelleren" te bundelen ? Ik vermoed dat ieder van die onderwerpen opzichzelfstaand te klein zullen zijn voor een eigen kopje, maar ze hebben vaak als raakvlak dat er eerst een model gemaakt moet worden van datgene wat je ermee maakt.
De scheiding in onderwerpen is bedoeld om zoeken makkelijker te maken. Maar weet niet of het ook echt zo werkt.....

jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.738
2.575
Terkaple
www.woodworking.nl
Voor mij is het forum prima zo. Bij deze dank aan de moderatoren.
Ik gebruik voornamelijk de knop "nieuwste berichten" en de zoekfunctie. Enig nadeel hier vind ik dat het niet mogelijk is om korte zoektermen te gebruiken (bv. OSB).
Er is voor de forumsoftware een uitgebreidere zoek module te koop, Ik zal kijken of dat het probleem oplost en aanschaffen.

jaap

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
121
56
Naarden
Ik heb standaard in mijn browser een tab open staan met de 'Wat is er nieuw' pagina en de forum-indeling gebruik ik eigenlijk alleen als ik een nieuw topic open, verder nooit.
Ik kijk dan ook bijna dagelijks op dit forum en dan is het prima om via die knop de nieuwe posts te zien, dat heb ik dan vaak in 2 pagina's lijst wel gehad. Als er duizenden posts op een dag zouden zijn, dan zou ik veel meer geneigd zijn via de structuur te werken. Verbetersuggestietje is dat er standaard op die Wat is er nieuw maar 10 topics worden getoond dan klik ik op bekijk meer en dan zie ik dezelfde lijst maar dan langer. Dan liever in 1x die langere lijst en dat de volgende klik dan naar de volgende pagina zou zijn.
En nu ik de andere grijze koppen (nooit eerder opgevallen) op die wat is er nieuw pagina zie kom ik tot de conclusie dat de 'nieuwe berichten' eigenlijk de link is die ik wil gebruiken, want die heeft dat. De andere koppen met nieuwe media reacties enzo zie ik weinig toegevoegde waarde in. Wellicht dan maar Wat is er nieuw direct laten verwijzen naar nieuwe berichten?
Nieuwe profiel berichten is natuurlijk ook interessant, maar die staan altijd rechtsboven al in beeld met een cijfer in een rood bolletje, dus dat hoeft dan niet meer via dat menu. Dus wellicht die hele koppenrij eruit en alleen nieuwe berichten? Maar dan praat ik wel alleen voor mijzelf.

Het blokje rechts met "Deze plek is voor toekomstige plek" vond ik in het begin een beetje raar, maar het is dat Kor hierboven er iets over zegt, want eigenlijk ben ik er zo aan gewend dat het er staat, dat ik het niet meer zie. Een beetje zoals de glazen hanglamp die ik een tijdje terug even ergens kwijt moest en op het bureau in de woonkamer heb gezet en deze er drie kwart jaar later nog steeds staat zonder dat ik hem zie.

Verder is er bovenin een knop Media die naar een pagina gaat waar wat fotomateriaal staat, maar ik weet niet hoe dat daar komt en wat ik er mee zou moeten. Is dat nog een nuttige functie, of kan dat weg?

Ik hou niet van verandering, zowel omdat veel veranderingen geen verbeteringen zijn, maar gewoon 'anders' en mijn hoofd heeft er toch altijd wat last van als er iets verandert. Maar als je daar behoefte aan hebt en het rommelig vindt, vooral doen. Wat ik wel hoop dat je niet doet is dat je het allemaal 'ruimer' maakt. Ik zie dat als trend bij UX designers bij diverse grote bedrijven met als resultaat dat de informatiedichtheid enorm daalt en ik me suf scroll en ik er in mijn hoofd geen plaatje meer van kan maken omdat het voor mij onsamenhangend is geworden.

En nu ik er zo naar kijk staat er rechtsbovenin een knop 'CITEER DIT BERICHT'. Dat is op zich best een rare plek aangezien het op afstand staat van een bericht. Als ik er op klik ga ik naar het reactie-vak. Dus de knop doet in ieder geval niet wat er op staat dat het doet. Ik zou de knop weghalen.

Heel lang verhaal geworden, maar dat zijn allemaal details. Ik ben juist erg happy met de eenvoudige (positief bedoeld) en duidelijke opzet en helderheid van dit forum.

• Leuk

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.738
2.575
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik heb standaard in mijn browser een tab open staan met de 'Wat is er nieuw' pagina en de forum-indeling gebruik ik eigenlijk alleen als ik een nieuw topic open, verder nooit.
Ik kijk dan ook bijna dagelijks op dit forum en dan is het prima om via die knop de nieuwe posts te zien, dat heb ik dan vaak in 2 pagina's lijst wel gehad. Als er duizenden posts op een dag zouden zijn, dan zou ik veel meer geneigd zijn via de structuur te werken. Verbetersuggestietje is dat er standaard op die Wat is er nieuw maar 10 topics worden getoond dan klik ik op bekijk meer en dan zie ik dezelfde lijst maar dan langer. Dan liever in 1x die langere lijst en dat de volgende klik dan naar de volgende pagina zou zijn.
En nu ik de andere grijze koppen (nooit eerder opgevallen) op die wat is er nieuw pagina zie kom ik tot de conclusie dat de 'nieuwe berichten' eigenlijk de link is die ik wil gebruiken, want die heeft dat. De andere koppen met nieuwe media reacties enzo zie ik weinig toegevoegde waarde in. Wellicht dan maar Wat is er nieuw direct laten verwijzen naar nieuwe berichten?
Nieuwe profiel berichten is natuurlijk ook interessant, maar die staan altijd rechtsboven al in beeld met een cijfer in een rood bolletje, dus dat hoeft dan niet meer via dat menu. Dus wellicht die hele koppenrij eruit en alleen nieuwe berichten? Maar dan praat ik wel alleen voor mijzelf.

Het blokje rechts met "Deze plek is voor toekomstige plek" vond ik in het begin een beetje raar, maar het is dat Kor hierboven er iets over zegt, want eigenlijk ben ik er zo aan gewend dat het er staat, dat ik het niet meer zie. Een beetje zoals de glazen hanglamp die ik een tijdje terug even ergens kwijt moest en op het bureau in de woonkamer heb gezet en deze er drie kwart jaar later nog steeds staat zonder dat ik hem zie.

Verder is er bovenin een knop Media die naar een pagina gaat waar wat fotomateriaal staat, maar ik weet niet hoe dat daar komt en wat ik er mee zou moeten. Is dat nog een nuttige functie, of kan dat weg?

Ik hou niet van verandering, zowel omdat veel veranderingen geen verbeteringen zijn, maar gewoon 'anders' en mijn hoofd heeft er toch altijd wat last van als er iets verandert. Maar als je daar behoefte aan hebt en het rommelig vindt, vooral doen. Wat ik wel hoop dat je niet doet is dat je het allemaal 'ruimer' maakt. Ik zie dat als trend bij UX designers bij diverse grote bedrijven met als resultaat dat de informatiedichtheid enorm daalt en ik me suf scroll en ik er in mijn hoofd geen plaatje meer van kan maken omdat het voor mij onsamenhangend is geworden.

En nu ik er zo naar kijk staat er rechtsbovenin een knop 'CITEER DIT BERICHT'. Dat is op zich best een rare plek aangezien het op afstand staat van een bericht. Als ik er op klik ga ik naar het reactie-vak. Dus de knop doet in ieder geval niet wat er op staat dat het doet. Ik zou de knop weghalen.

Heel lang verhaal geworden, maar dat zijn allemaal details. Ik ben juist erg happy met de eenvoudige (positief bedoeld) en duidelijke opzet en helderheid van dit forum.
De citeerknop staat rechts onderin. Als je er op klikt kopieer je de post in je antwoord. Dat is voor handig als er verschillende berichten doorelkaar staan.
Je voorbeeld van de lamp is prachtig en ook zeer herkenbaar!

jaap

• Leuk
Waarderingen: Vigier

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
121
56
Naarden
De citeerknop staat rechts onderin. Als je er op klikt kopieer je de post in je antwoord. Dat is voor handig als er verschillende berichten doorelkaar staan.
Je voorbeeld van de lamp is prachtig en ook zeer herkenbaar!

jaap
Die citeerknop rechtsonderin ken ik wel, de functie ook. Mijn verhaal over de citeerknop gaat over de volgende knop:
Citeer.jpg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.