heb de vraag gekregen voor het herstellen van een geschilderde houten poort. Onderaan bladert de verf af. 2 jaar geleden is dit blijkbaar opnieuw geschilderd maar nu komt het probleem reeds terug. De poort zou een meranti kader zijn en het binnen oppervlak is een meranti plaat met groeven ingetrokken; dus geen losse planken.
poort is meer dan 30 jaar, steeds geschilderd geweest en nooit problemen.

ik veronderstel dat de multiplex plaat is beginnen rotten en dat daardoor de verf na herschilderen vrij snel begint af te bladeren.
de poort is geisoleerd en aan de binnenzijde is ze afgewerkt met multiplex.
ik heb geen ervaring met kantelpoorten en wil de poort liever niet demonteren.
zou het een oplossing zijn om het beschadigde hout te verwijderen (uitkappen, uitfrezen) en opnieuw te vullen met ... stuk meranti, houtvuller, epoxy? iets dat perfect glad geschuurd en opnieuw geschilderd kan worden.
iemand hier ervaring mee?
thnx
Wim
poort is meer dan 30 jaar, steeds geschilderd geweest en nooit problemen.

ik veronderstel dat de multiplex plaat is beginnen rotten en dat daardoor de verf na herschilderen vrij snel begint af te bladeren.
de poort is geisoleerd en aan de binnenzijde is ze afgewerkt met multiplex.
ik heb geen ervaring met kantelpoorten en wil de poort liever niet demonteren.
zou het een oplossing zijn om het beschadigde hout te verwijderen (uitkappen, uitfrezen) en opnieuw te vullen met ... stuk meranti, houtvuller, epoxy? iets dat perfect glad geschuurd en opnieuw geschilderd kan worden.
iemand hier ervaring mee?
thnx
Wim