Henk Boekholt

Henk Boekholt

Nieuw lid
12 jun 2020
5
2
65
Hoogezand
Mijn naam is Henk en ik ben 62 jaar. Ooit heb ik eens geleerd voor instrumentmaker en het blijft een prachtig beroep. Door omstandigheden heb ik heel lang niet veel (lees niks) gedaan, maar zoals zo vaak het geval is, het komt op je pad en dan probeer je wat. Voorheen had ik als hobby macrofotografie, maar dat ligt ook al weer een paar jaar stil.

Uiteindelijk heb ik mij ingeschreven bij de KvK als "De Beitelslijper", maar natuurlijk slijp ik ook messen en alles wat stop is weer scherp moet worden. Vanaf januari heb ik mij hier in verdiept en het begon mij al meer te trekken en heb al heel veel dingen geprobeerd.

Op het moment ben ik bezig met het bouwen van een eigen slijpsysteem, binnen 3 tot 4 weken hoop ik deze echt helemaal klaar te hebben en natuurlijk kan ik nu al diverse dingen slijpen. Het grootste gedeelte gebeurd handmatig, met behulp van het slijpsysteem natuurlijk. Ook ben ik bezig met "fijn in hout bewerking", net even iets meer kunnen dan een ander.

Groeten, Henk
 
Laatst bewerkt:

Henk Boekholt

Nieuw lid
12 jun 2020
5
2
65
Hoogezand
Misschien een ideetje? Ik gebruik zelf ProEdge van Sorby.
Als ik er één zou kopen, dan zou ik voor de TSPROF K03 gaan.
Maar zoals het nu lijkt, dan zal die van mij daar niet veel voor onder doen. Zoals gezegd, ik ben daar nog mee bezig en het ontwerp is al wel 10 keer veranderd en misschien wel 20 keer.
Ik heb vanmorgen mijn tafelkolomboormachine binnen gekregen en ik kan nu eindelijk wat dingen (nauwkeurig) gaan maken. Het is een heel leuk avontuur en ik heb er ook heel veel lol aan en dat is misschien nog wel het mooiste van alles, zeker weten...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.