HBM microfilter op EB SPA1000 spaanafzuiging

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ik heb een oude Elektra Beckum SPA1000 spaanafzuiger met nog zo'n stoffen zak. Wanneer ik deze aanzet komt er altijd zo'n puf met stof vanuit die zak de ruimte in. Mijn idee is om deze zak te vervangen door een microfilter.
Heeft er iemand al eens een microfilter van HBM op deze afzuiging gezet? Buitenmaat van de SPA is 37,5cm. Bij HBM staan 2 maten: binnenmaat opnamering 38cm en binnenmaat manchet 36cm. Met een flinke lik vet zou dat toch moeten passen?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Ik heb die van 50 cm ook op een Jet gekregen, scheelde een halve cm, zou moeten lukken dus (en hij sluit goed af)
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Ik heb zo'n HBM filter ooit op een Metabo afzuiging gemaakt. Filtergat was groter dan de Metabo
Heb toen een tussenring van (ik meen) multiplex gemaakt.
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
draait nu 2 maanden, geeft wel wat vermogensverlies, heb ik gemerkt
 
  • Leuk
Waarderingen: Musicus

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
let er ook even op dat HBM niet specificeert hoeveel stof er gefilterd wordt en tot welke partikelgrootte
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
micron waarde = 1 staat toch op hun website?
en wat bedoel je met 'hoeveel stof'?
Deze vermelding zegt eigenlijk niet zoveel.
Ook al houdt het een klein percentage deeltjes van 1 micron tegen dan worden deze filters zo genoemd.
HBM geeft geen specificaties met betrekking tot filterklasse, die hebben ze gewoon niet.
Maar zo'n patroon is altijd vele malen beter dan stofzakken die helaas nog altijd worden geleverd en gebruikt.
Die van Elburg Tools zijn ook van diezelfde kwaliteit.
Vaak wordt stofklasse L of misschien M gehaald, maar dat zegt alleen maar iets over de hoeveelheid (massa) stof die wordt tegengehouden, niet over de deeltjes grootte.

Groet, Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.