HBM lamellenfrees - ervaring?

saelensbjorn

Nieuw lid
12 okt 2024
11
15
Gistel, België
In mijn zoektocht naar een lamellenfrees probeerde ik meermaals iets tweedehands aan te kopen. Ook op 2dehands zijn de prijzen voor makita, festool, ... redelijk hoog.
Ik kwam op de site van HBM ook een lamellenfrees tegen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Powerplus, Lidl, Ferm, ... hebben ook een frees, maar ik las intussen dat deze niet zo adequaat zijn. Maar over de HBM vond ik weinig terug. Iemand die iets kan aanvallen? Het is voornamelijk voor wat persoonlijk gebruik en het leren hanteren van de machine.

Alvast bedankt

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.181
3.056
Ik gebruik al jaren een ferm. Doet het nog steeds. Alleen in de tijd wat plastic knopjes vervangen. En nieuw blad er in.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.585
953
70
Veldhoven
Ik heb zeker 15 jaar intensief een Ferm gebruikt. Totdat ik er achter kwam dat er speling in kwam De geleidestangen lopen maar over 1 ingeperst busje weerszijden. Toen ik ging kijken bij mijn dealer kreeg ik een Makita in mijn handen gedrukt. Ik was zeer onder de indruk daarvan en kon toevallig van een forumlid zijn Makita overnemen. Ja, alle waar is naar zijn geld, maar met die Ferm heb ik het lamello'en wel geleerd. De laatste uitvoering van Ferm had wel wat meer kunststof onderdelen.

saelensbjorn

Nieuw lid
12 okt 2024
11
15
Gistel, België
Ik heb zeker 15 jaar intensief een Ferm gebruikt. Totdat ik er achter kwam dat er speling in kwam De geleidestangen lopen maar over 1 ingeperst busje weerszijden. Toen ik ging kijken bij mijn dealer kreeg ik een Makita in mijn handen gedrukt. Ik was zeer onder de indruk daarvan en kon toevallig van een forumlid zijn Makita overnemen. Ja, alle waar is naar zijn geld, maar met die Ferm heb ik het lamello'en wel geleerd. De laatste uitvoering van Ferm had wel wat meer kunststof onderdelen.
Bedankt voor de duiding (y)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.