Handvaten PB Swiss tools

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Bijna al mijn schroevendraaiers en inbussleutels etc. zijn van PB (Paul Baumann) Swiss Tools. Recent zag ik in hun catalogus dat ze ook losse handvaten maken..Gezien de vorm leken ze me heel geschikt voor mijn Corradi houtvijlen. Ik heb een paar handvaten gekocht om te proberen.



01_PB_handvat.JPG
03_PB_handvat.JPG
En ja de handvaten voelen qua vorm goed aan (zoals viel te verwachten van dit merk). Vooral de ovale vorm is (bij het vijlen) prettig..

Ik denk eraan om de handvaten te bevestigen door de in de handvaten voorgevormde tapse gaten vol te gieten met epoxyhars maar twijfel of dit voldoende hechting zal geven op het kunststof handvat.

Iemand een betere tip?

mvg
Klaas
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Duw het handvat stevig vast op de vijl, pak de vijl met handschoenen beet en geef nog een goede tik op je werkbank. Bij mij zijn ze nooit uit zichzelf losgekomen.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Kun je mij ook vertellen wat de diameter van het gat is of voor welke maat vijlen ze zijn?
Hier ook alles van PB, en vorige week nog 2 groene pozidriv schroevendraaiers erbij besteld.
Ook naar de handvaten gekeken maar durfde ze nog niet te bestellen.

Groet Eric
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Kun je mij ook vertellen wat de diameter van het gat is of voor welke maat vijlen ze zijn?
Hier ook alles van PB, en vorige week nog 2 groene pozidriv schroevendraaiers erbij besteld.
Ook naar de handvaten gekeken maar durfde ze nog niet te bestellen.

Groet Eric

De twee handvaten die ik bestelde zijn 100 mm lang en het gat is 7 mm. Op de foto hieronder gecombineerd met een vijl van 140 mm (het bekapte deel) en 16 mm breed (grootste breedte).Ik vind het een goede combinatie qua handligging en verhouding.


03_PB_handvat (2).jpg
04_PB_handvat(5).jpg
 
Laatst bewerkt:

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Mooi spul zeg. Ik probeer het gebruik van vijlen te voorkomen. Als het dat toch moet voelt dit wel comfortabel aan.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Heb een PB Swiss schroevendraaier set met extra micro set.
Super spul en prettig dat de handgreep ook voor de kleinere schroevendraaiers lekker groot is. Pakt beter vast met mijn grote handen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.