handleiding Hebrock euro 2000 kantenband machine GEZOCHT

rik

Post veel
8 nov 2010
802
154
Ik ben op zoek naar een handleiding voor een hebrock kantenbandmachine. Ik heb mijn machine tweedehands gekocht en daar zat geen handleiding bij.

Praktisch wil ik een aanpassing doen aan de hoeveelheid lijm die op de roller komt, maar ik kom er niet achter hoe ik dit kan instellen.

Op Internet kan ik slechts een klein deel van de handleiding vinden. Het zou fijn zijn om hem compleet te krijgen.

Ik hoor graag of iemand me verder kan helpen.

Fijn weekend!
Rik

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
220
49
Oss
Helaas, de euro 2000 is een ouder model. Enkel de modellen die nog in productie zijn staan in de bovengenoemde lijst.
Dank voor het meedenken iig

Neem eens contact op met leverancier.
Maar vind het raar dat vorige eigenaar je niet kan of wil helpen. Maar als je zo'n machine voor habbekrats op kop wil tikken moet je er zelf ook wel wat voor doen. Is niet betaald hobbymachine. Als je het geld hebt om zo'n machine te kopen moet die €100,- er voor handleiding ook nog wel afkunnen lijkt me. Krijg beetje gevoel van leerling die werkstuk door prof laten maken.

Laatst bewerkt:

rik

Post veel
8 nov 2010
802
154
Neem eens contact op met leverancier.
Maar vind het raar dat vorige eigenaar je niet kan of wil helpen. Maar als je zo'n machine voor habbekrats op kop wil tikken moet je er zelf ook wel wat voor doen. Is niet betaald hobbymachine. Als je het geld hebt om zo'n machine te kopen moet die €100,- er voor handleiding ook nog wel afkunnen lijkt me. Krijg beetje gevoel van leerling die werkstuk door prof laten maken.
Dank voor de reactie Roland. Ik kan de toon van je reactie niet helemaal goed plaatsen.

Als ik je reactie lees lijkt het alsof je me denkt te kennen en ook lijkt te weten welke machine ik heb gekocht. Klopt dat? Ook lijk je te suggereren dat de machine die ik blijkbaar voor een prikkie op de kop heb getikt toch heel duur. Hoe zit dat precies?

De machine is gekocht op een veiling. De vorige eigenaar contacteren is daardoor een uitdaging.
Ik ben er niet op tegen om geld uit te geven, tegelijk vind ik het leuk om te kijken of we elkaar op dit forum verder kunnen helpen.

Als er iemand is die het leuk vind om info uit te wisselen over kantenband machines of een handleiding weet te vinden dan hoor ik het graag.

Fijne avond
Rik

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
220
49
Oss
Ik ben niet helderziend. Dat vermoeden had ik al en blijkt ook nog te kloppen.
Als je zo'n machine via handelaar, leverancier of vorige gebruiker koopt kan die je verder helpen. Meestal als zo'n machine via veiling of faillissement gekocht is juist niet. Dan weet je werking van machine ook niet en zou mij persoonlijk ook niet verstandig lijken of een dergelijke professionele machines te kopen zonder enige kennis.
Neem aan dat je ook geen auto koopt zonder rijbewijs.
Maar nogmaals went jezelf tot een leverancier die kan u verder helpen wellicht tegen kleine vergoeding. Als je niet weet waar kunnen ze wel aandragen. Maar als je beetje bekend bent zul je die weg zelf ook weten. Die kunnen eventueel ook uitleg of wellicht scholing aanbieden. Kost misschien wel iets maar weet je wel alles mbt tot werking en instellingen is wellicht veel meer waard. Handleiding is op internet ook ongetwijfeld te koop tegen ( kleine ) betaling.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.451
3.219
Je vergelijking gaat een beetje mank. Rik weet vermoedelijk prima hoe die machine werkt. Hij wil alleen iets aan de afstellingen veranderen. En dat is blijkbaar niet zo simpel. Als je geen antwoorden hebt, kan je er ook voor kiezen, om niet te reageren. Je hebt vermoedelijk een rijbewijs, maar kan je wijzigingen in het motormanagement van je auto programmeren?

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
220
49
Oss
En dat is blijkbaar niet zo simpel. Als je geen antwoorden hebt, kan je er ook voor kiezen, om niet te reageren. Je hebt vermoedelijk een rijbewijs, maar kan je wijzigingen in het motormanagement van je auto programmeren?

Ja motormanagement programma is mijn werk. Dus kom maar op. Dat is blijkbaar niet simpel om die instellingen aan te passen terwijl bij zo'n machine afhankelijk van materiaal aangepast moet worden. Dat komt vrij nauw zeker mbt tot lijm. Heb al verschillende keren meegemaakt dat ze achteraf komen dat lijm loslaat van kantenband. Dus komt echt behoorlijk nauw kwa lijm maar ook kwa kleur.
Daarom kan hij beter een leverancier raadplegen die kan dergelijke kleine ins en outs in uurtje uitleggen. Als je een goede treft waarschijnlijk kostenloos. In zo'n geval relatie opbouwen dan kunnen of willen ze vaker terugkomen

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.649
470
Dordrecht
Je zou Maclean kunnen bellen, die zijn Hebrock expert. Ik zou alleen niet rekenen op gratis service en ik weet niet waar je zit, want aanrijtijd is ook een dingetje.

rik

Post veel
8 nov 2010
802
154
Ja motormanagement programma is mijn werk. Dus kom maar op. Dat is blijkbaar niet simpel om die instellingen aan te passen terwijl bij zo'n machine afhankelijk van materiaal aangepast moet worden. Dat komt vrij nauw zeker mbt tot lijm. Heb al verschillende keren meegemaakt dat ze achteraf komen dat lijm loslaat van kantenband. Dus komt echt behoorlijk nauw kwa lijm maar ook kwa kleur.
Daarom kan hij beter een leverancier raadplegen die kan dergelijke kleine ins en outs in uurtje uitleggen. Als je een goede treft waarschijnlijk kostenloos. In zo'n geval relatie opbouwen dan kunnen of willen ze vaker terugkomen
Wederom dank voor de uitleg. Ik vind het moeilijk om me in te houden en niet vanuit m'n ego te reageren. Ik zou het op prijs stellen wanneer je luisterd naar de vraag en mee denk met de vraag.
Bij mij zijn de punten die je aandraagt ontvangen en ik zal ze overwegen.
1: je advies is om een leverancier te bellen.
2: je raad het af om aan dingen te beginnen waar je niet bekend mee bent. (ik vraag me wel af hoe men dan nieuwe dingen leert maar dat is een andere gesprek)
Ik zou je willen verzoeken te respecteren dat andere mensen dingen op een andere manier aanpakken en je constructief in de conversatie te mengen. alvast bedankt.

rik

Post veel
8 nov 2010
802
154
Je zou Maclean kunnen bellen, die zijn Hebrock expert. Ik zou alleen niet rekenen op gratis service en ik weet niet waar je zit, want aanrijtijd is ook een dingetje.
Thanks voor het advies. Goede kans dat ik dat idd even ga doen. Overigens zijn de meeste onduidelijkheden al opgehelderd. Ik heb een half uurtje besteed om verschillende testen te doen en daardoor heb ik veel geleerd over het instellen van de machine.

Ik kom er achter dat ik niet heel veel aan de handleiding heb tenzij is een foutmelding heb of iets wat ik niet kan oplossen door wat test stukken te maken. Om een nog maar een scheve vergelijking in dit draadje te plaatsen is het net als leren koken. kookboeken zijn handig om recepten te vinden, maar zijn geen vervanging om te leren koken in een keuken.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
220
49
Oss

Maclean is ook meteen leverancier van lijmen enz.
Wederom dank voor de uitleg. Ik vind het moeilijk om me in te houden en niet vanuit m'n ego te reageren. Ik zou het op prijs stellen wanneer je luisterd naar de vraag en mee denk met de vraag.
Bij mij zijn de punten die je aandraagt ontvangen en ik zal ze overwegen.
1: je advies is om een leverancier te bellen.
2: je raad het af om aan dingen te beginnen waar je niet bekend mee bent. (ik vraag me wel af hoe men dan nieuwe dingen leert maar dat is een andere gesprek)
Ik zou je willen verzoeken te respecteren dat andere mensen dingen op een andere manier aanpakken en je constructief in de conversatie te mengen. alvast bedankt.

Volgens mij heb ik er al 2 aangedragen maar aangezien er geen woonplaats in je profiel staat kan ik je niet gericht helpen.
Maclean, mobatech wellicht ostermann

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
220
49
Oss
Thanks voor het advies. Goede kans dat ik dat idd even ga doen. Overigens zijn de meeste onduidelijkheden al opgehelderd. Ik heb een half uurtje besteed om verschillende testen te doen en daardoor heb ik veel geleerd over het instellen van de machine.

Ik kom er achter dat ik niet heel veel aan de handleiding heb tenzij is een foutmelding heb of iets wat ik niet kan oplossen door wat test stukken te maken. Om een nog maar een scheve vergelijking in dit draadje te plaatsen is het net als leren koken. kookboeken zijn handig om recepten te vinden, maar zijn geen vervanging om te leren koken in een keuken.

Daarom zou zo'n leverancier vanuit huidige ervaring veel beter uitleg kunnen geven. Er is laatste tijd veel beweging in nieuwe lijmen en kantenband dat gebruiksaanwijzing van dergelijke machine verouderd zal zijn.

rik

Post veel
8 nov 2010
802
154
Voor degene die dit draadje later nog lezen en ook wat uitleg willen voor basis instellingen voor de machine hier een linkje naar een F4. de euro reeks en de F reeks lijken sterk op elkaar. veel instellingen zullen dus overeen komen.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.649
470
Dordrecht

Juist een plakker is een beetje een diva machine met veel variabelen. Het is daarbij toch wel erg handig als je even door een expert uitgelegd krijgt hoe en wat doel/volgorde etc. zijn van diverse instelmogelijkheden en het hoe en wat wanneer toe te passen. Scheelt een hoop frustratie, gedoe en materiaal. Dus als het haalbaar is dan zou ik het je wel echt aanraden.

• Leuk
Waarderingen: rik

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.