Ik kreeg de vraag of ik ook een hand kan maken...............
Nu is in opdracht iets maken een totaal andere manier van werken dan normaal.
Waar meestal de onderwerpen bijna van zelf komen moet ik nu iets gaan snijden wat al vast staat.
Het moet een hand zijn de de belofte of eed uit beeld , deze wordt later bevestigd op een scepter.
Hoewel ik nog niets heb toe gezegd ben ik zelf wel nieuwsgierig of ik dit überhaupt wel kan.
Ik had nog een stuk Prunus uit eigen tuin liggen die 4 jaar geleden is gekapt. Mooi droog en uitgewerkt stuk hout.
Daar eerst maar een blokje uit gezaagd met globaal de mogelijke afmetingen. 80x80x100mm.

Nu moet ik dus een hand krijgen op dat kleine blokje liefst in de juiste verhouding.
Eerst maar eens mijn eigen hand over getrokken en de maten genoteerd.

Als je de tekening zo ziet zal waarschijnlijk niemand er iets van snappen maar hierdoor heb ik de hand in de juiste proporties op het blokje getekend.

Nu het model grof uitzagen met de lintzaag. van 2 zijde dus oppassen dat er niets te veel wordt afgezaagd. na de eerste zijde zagen alles weer tegen elkaar aan geplakt met afplakband en toen de andere zijde gezaagd.

Het lijkt veel te grof maar toch helpt het enorm nu je een eerste vorm hebt.
tijdens het snijden natuurlijk weer te weinig foto's gemaakt.
Na een aantal uurtje is dit het resultaat.

Valt niet tegen al moet ik het zelf zeggen
De volgende avond verder afgewerkt.

Ik heb hem bewust niet gladder afgewerkt.
Nu is in opdracht iets maken een totaal andere manier van werken dan normaal.
Waar meestal de onderwerpen bijna van zelf komen moet ik nu iets gaan snijden wat al vast staat.
Het moet een hand zijn de de belofte of eed uit beeld , deze wordt later bevestigd op een scepter.
Hoewel ik nog niets heb toe gezegd ben ik zelf wel nieuwsgierig of ik dit überhaupt wel kan.
Ik had nog een stuk Prunus uit eigen tuin liggen die 4 jaar geleden is gekapt. Mooi droog en uitgewerkt stuk hout.
Daar eerst maar een blokje uit gezaagd met globaal de mogelijke afmetingen. 80x80x100mm.

Nu moet ik dus een hand krijgen op dat kleine blokje liefst in de juiste verhouding.
Eerst maar eens mijn eigen hand over getrokken en de maten genoteerd.

Als je de tekening zo ziet zal waarschijnlijk niemand er iets van snappen maar hierdoor heb ik de hand in de juiste proporties op het blokje getekend.

Nu het model grof uitzagen met de lintzaag. van 2 zijde dus oppassen dat er niets te veel wordt afgezaagd. na de eerste zijde zagen alles weer tegen elkaar aan geplakt met afplakband en toen de andere zijde gezaagd.

Het lijkt veel te grof maar toch helpt het enorm nu je een eerste vorm hebt.
tijdens het snijden natuurlijk weer te weinig foto's gemaakt.
Na een aantal uurtje is dit het resultaat.

Valt niet tegen al moet ik het zelf zeggen
De volgende avond verder afgewerkt.

Ik heb hem bewust niet gladder afgewerkt.