Hallo!

Tim van der Linden

Nieuw lid
25 nov 2020
1
1
Mijn naam is Tim van der Linden en woon in Utrecht. Sinds een paar jaar ben ik wat serieuzer bezig met houtbewerking. Ik heb inmiddels redelijk wat projecten afgerond zoals een paar tafels, wat kastjes, een tuin set, een tiental fotolijstjes, een hondenmand etc. Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van zelfbouw speakers; daar komt nog aardig wat meer bij kijken dan alleen een paar kastjes maken!

Ik heb mijn werkplek in een kelderbox die voor stadse begrippen best groot is maar de ruimte blijft beperkt en dat maakt je ook wel weer creatief. Zo heb ik een freestafel gemaakt die op mijn werkbank geschroefd kan worden en als ik hem niet gebruik hangt ie aan de muur. Voor bewerkingen die ik niet met eigen gereedschap kan uitvoeren ga ik naar de Utrechtse Stadswerkplaats. Erg fijn dat zoiets bestaat. Mijn favoriete houtsoorten zijn Essen, Berken en Bamboe alhoewel die laatste formeel misschien geen houtsoort is, is het heel fijn materiaal om mee te werken.

Mijn motto is; waarom zou je het kopen als je het zelf kunt maken?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.