Hallo medehoutbewerkers! :)

Hoi, mijn naam is Merel.

Ik ben 19 jaartjes jong en momenteel bezig met afstuderen van de opleiding meubeldesign. Als klein meisje maakt ik al miniatuur meubels voor mijn poppen en tegenwoordig kan ik dit eindelijk in het echt doen. Je kunt dus wel zeggen dat de passie er van jongs af aan al inzit. Mijn interesse zit hem vooral in de combinatie van massief hout en metaal. Eigenlijk gewoon het werken met zoveel mogelijk verschillende materialen. Ik vindt niks leuker dan uitzoeken hoe ik met nieuwe materialen te werk ga. Zo ben ik voor mijn eindexamen bezig met robinia hout en een gerecycled plastic plaat van smiles plastic. Het robinia hout komt van een boom die mijn opa meer dan 50 jaar geleden heeft geplant en 1,5 jaar geleden heeft gekapt. Ook heb ik de droom om volgend jaar een eigen bedrijf te beginnen als meubelmaker genaamd Het Mereltje.

Hieronder staat een foto van een van mijn favoriete school project genaamd Beanz. Gemaakt samen met mijn klasgenoot @Albion Crafts. (Overigens nog steeds niet helemaal af) En een foto van het Robinia hout dat ik voor mijn examen ga gebruiken.

Bijlagen

• IMG_4340.jpg
    IMG_4340.jpg
    114 KB · Weergaven: 35
  • IMG_4146.jpg
    IMG_4146.jpg
    165,6 KB · Weergaven: 35
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.837
565
Welkom! Leuk verhaal, je gaat duidelijk een leuke periode tegemoet!

De afkomst van dat hout is een mooie plus. Hou er wel rekening mee dat dit hout eigenlijk nog een hele tijd nodig heeft om op zijn minst winddroog te zijn. De dikke delen zelfs minstens 5 a 6 jaar. Het zou zonde zijn om een werkstuk waar veel moeite (en emotie) ingekropen is te zien barsten of vervormen doordat daar geen rekening mee gehouden werd. Tenzij het een project is waar de werking van het hout niet gaat uitmaken?

• Leuk
Waarderingen: Albion Crafts

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
553
309
‘s-Hertogenbosch
Dag merel, welkom hier.
Ik ga er vanuit dat in jouw opleiding mogelijk ook iets van materiaalkunde en verwerking wordt verteld… of is het een opleiding gericht op design alleen???

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.