Hallo houtlovers

ABQ

Nieuw lid
22 aug 2021
5
14
6621bn
Goedemorgen,

Ik ben Cor. 44. Sinds mijn jeugd bezig met creëeren. Een lang verhaal kort maken is soms lastig. Om het te proberen. Je dromen, de invloeden van familie en milieu en je bestemming zijn niet altijd synchroon lopende paden. Geboren en getogen in steden, heeft het creëeren zich in de vroege periode vooral gericht op schilderen, schrijven en muziek maken. Qua werk begon ik met mijn handen. Kort glaszetter, iets langer in de scheepsbouw. Tot ik dacht dat mijn toekomst in het zakenleven lag. Hoewel ik daar tot op behoorlijke hoogte opklom, bleef het creëeren altijd iets wat bij mij hoorde. Door omstandigheden, die nog veel meer (te) lange verhalen zouden opleveren en we dus maar even laten schieten, ben ik enige jaren geleden op een mooie lap grond gestuit waar ik samen met mijn schoonvader een huis op gebouwd heb. En door de bijkomende pech of geluk (glas half leeg of vol?) raakte ik door een chronische aandoening volledig buiten het officiële arbeidsproces. Zo is doctorandus filosofie "12 ambachten, 13 ervaringen" stomweg zijn hart gaan volgen en nu dagelijks te vinden in zijn eigen werkplaats die steeds meer van hobbyruimte richting semi professioneel richting professioneel is gegroeid. Mijn liefde voor de natuur, het ongeloof over verspilling van grondstoffen en de mix van kunst en nijverheid brengen me tot soms praktische maar even zo vaak ook de gekste projecten. Mijn autodidactische instelling en eigenwijze kop zorgen ervaar voor dat ik dingen graag zelf ontdek. En als ik het zelf niet meer weet,.....Google. En zo kom ik hier.

Ik heb me tijdens de bouw verbaasd over met hoeveel gemak er eenmalig gebruikte pallets sans scrupule in de container werden gelazerd en dat is nu ook wel een behoorlijk bestanddeel geworden voor mijn werk. Ruim netwerk verzorgt mijn voorraad en met wat aandacht is het zo om te werken naar vrijwel nieuw materiaal wat zo een duurzame herbestemming krijgt.

Ik hoop hier te kunnen leren en ook zo nu en dan een vraag te kunnen droppen die me hoofdbrekens kost.

Dus nogmaals hallo allemaal en bij voorbaat excuses voor het toch nog lange verhaal....;)

Mvg,
Cor
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom Cor! Kom maar op met je hoofdbrekens: daar is dit forum uitermate geschikt voor. Deel vooral je creaties. We zijn niet nieuwsgierig, maar zien graag alles ;).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.