Halfhoogslaper met kleerkast

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
Onze kleinste vriend hier thuis slaapt ook in de kleinste kamer en daarmee heb ik naar een wat creatieve manier gezocht om kast en bed in 1 te krijgen. Mijn vrouw en ik hadden al wel gekeken naar hoogslapers maar geen enkele was wat we in gedachten hadden dus ben ik zelf maar gaan tekenen en ben ik tot dit resultaat gekomen,
IMG_4632.JPG
66229999344__4A7F6321-7A78-4C1D-BAF5-611577F85107.JPG

De lades gaan allen 90cm diep worden alsook 1 grote met een roede in om kapstokken in te hangen.
IMG_4633.JPG

Nu, zie ik dit allemaal wel haalbaar voor mijn kunnen en ik heb eergisteren reeds het berken mpx gehaald voor de kasten.

Maar ik breek mij nog over 1 iets. Mijn vrouw maakt zich zorgen over het gemak om het bed op te maken/onderlaken verversen. Ik had gedacht om die voorste zijde te laten naar beneden klappen en zware ladegeleiders van 900 aan de lattenbodem te bevestigen zodat we de matras als het ware zo goed als volledig vooruit kunnen trekken.
Zien jullie dit haalbaar en zoja welke scharnieren kan ik dan het best gebruiken hiervoor? Gaat dit met inliggende kastdeur scharnieren?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Tjee wat een hoogte heb je daar. Zou je geen vide overwegen en daar een laag bedje op maken. Daarmee komt de gehele benedenvloer nagenoeg vrij of hoef je je eigenlijk alleen om de opslag druk te maken.
 

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
Zou niet weten waarom niet, misschien een sluitinkje aan de bovenkant tegen ongewild openen?
Sluiting aan de bovenkant was ik idd van plan. Waar ik wat mee zit is de dikte van die scharnieren die wsl in de weg gaat zitten. Ik zal dit eerst eens op wat resthout proberen.

Tjee wat een hoogte heb je daar. Zou je geen vide overwegen en daar een laag bedje op maken. Daarmee komt de gehele benedenvloer nagenoeg vrij of hoef je je eigenlijk alleen om de opslag druk te maken.
Daar hadden we idd ook eerst aan gedacht maar ging te krap worden om daar nog een bed op te krijgen. De hoogste kant is 4,70m hoog maar hebben we maar 2,05m breedte.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.162
867
Ulvenhout
Ik zou de opstaande rand aan de voorzijde wel wat hoger maken. Ik zou mijn kinderen hier nu niet met een veilig gevoel in laten slapen...
 
  • Leuk
Waarderingen: GerardusR

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
Ik zou de opstaande rand aan de voorzijde wel wat hoger maken. Ik zou mijn kinderen hier nu niet met een veilig gevoel in laten slapen...
Zomaar uitrollen gaat ie met deze rand niet doen. Slaapt nu al ongeveer een jaar in een eenpersoonsbed die zo'n halve meter hoog is. Hij is er idd in het begin eens uitgevallen in zn slaap waarna ik er door middel van een mdf plaat aan te bevestigen die 3cm boven de matras uit steekt niet meer voor gevallen. Voor de hoogslaper heb ik 7cm genomen. Tenzij hij over de boord gaat hangen zie ik hier niet echt problemen in.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

rinusdevos

Actieve deelnemer
10 okt 2016
107
13
Arnhem-Nijmegen
enigzins off-topic (maar wel relevant, gezien de twijfels van je vrouw): zorg er ook voor dat het matras niet te zwaar is en niet te strak tussen het hout zit. Anders wordt het optillen van het matras erg zwaar, tijdens het opmaken.
Wij hebben voor onze dochters halfhoogslapers gekocht, wel met een hoge rand (zo'n 25 cm). Kort daarna bij de lidl 2 goede (volgens de consumentenbond) matrassen bestelt. Deze zijn net 1cm breder dan wat er eerst in lag en daardoor klemmen ze tussen de planken. En ik vind ze erg zwaar. Het bed opmaken is daardoor een crime geworden (ook mede door de hoge rand, die jullie dan weer niet hebben). We gebruiken nu een krukje om het matras op z'n kant te kunnen zetten en doen dan de molton en de hoeslaken erover. (Kan niet wachten tot de dag dat ze het zelf kunnen...)

edit: overigens, mooi ontwerp
 
Laatst bewerkt:

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
enigzins off-topic (maar wel relevant, gezien de twijfels van je vrouw): zorg er ook voor dat het matras niet te zwaar is en niet te strak tussen het hout zit. Anders wordt het optillen van het matras erg zwaar, tijdens het opmaken.
Wij hebben voor onze dochters halfhoogslapers gekocht, wel met een hoge rand (zo'n 25 cm). Kort daarna bij de lidl 2 goede (volgens de consumentenbond) matrassen bestelt. Deze zijn net 1cm breder dan wat er eerst in lag en daardoor klemmen ze tussen de planken. En ik vind ze erg zwaar. Het bed opmaken is daardoor een crime geworden (ook mede door de hoge rand, die jullie dan weer niet hebben). We gebruiken nu een krukje om het matras op z'n kant te kunnen zetten en doen dan de molton en de hoeslaken erover. (Kan niet wachten tot de dag dat ze het zelf kunnen...)

edit: overigens, mooi ontwerp
bedankt, en ja dat is dan ook de grootste reden waarom ik ga proberen de lattenbodem als lade te maken. dan komt de matras zo goed als volledig vrij.
 
  • Leuk
Waarderingen: rinusdevos

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.