Haakse geleider Metabo TS254

Roodborst

Actieve deelnemer
5 dec 2019
70
12
Zuid-oost Brabant Geldrop
Goede middag,

Ik volg dit forum al enige tijd en sta verteld van de projecten die de forumleden laten zien.
Naast mijn baan probeer ik in mijn kleine garage lekker bezig te zijn met hout. Ik ben in het bezit van verschillende hand gereedschappen en heb enige tijd geleden een Metabo TS254 zaagtafel gekocht. Ik heb deze tafel gekocht omdat deze mobiel is en een redelijke recensie had.

Omdat ik gelezen had dat de haakse geleider niet nauwkeurig was besloot ik om een zaagbak te maken. Ik had wat moeite om de geleidingen soepel in de geleiders te laten gaan. In het begin ging het soepel waarna het vast liep. Dacht dat ik de geleiders er niet goed onder had gemonteerd. Vandaag heb ik voor het eerst de bij geleverde haakse geleider gebruikte en wat blijkt nu. In het begin gaat hij soepel en op het laatst loopt hij vast. Op de eerst foto is te zien waar de geleider nog soepel gaat. De tweede foto is de plaats waar de geleider vast loopt. Nu is mijn vraag is dit normaal dat de geleider niet geheel door kan of moet dit opgelost worden.

F110A6C7-2CC7-4C06-817A-F6C6AEA29FC7.jpeg53F8BADE-4FA4-4C76-A2E4-AAF9A3CE478F.jpeg
Iemand enig idee?
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.276
967
Ulvenhout
Ik kan het natuurlijk niet precies zien, maar het lijkt er bijna op dat het 'miter slot' taps toeloopt naar het einde van je zaagtafel. En dan gaat hij vastlopen. Dat lijkt me niet zo te horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.648
1.160
Fryslân
Even met een schuurpapiertje door de geleidegleuf, net zolang totdat de geleider goed loopt. Daarna even insmeren met wax voor een nog soepelere loop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.