Gude

Rob de bouwer

Nieuw lid
28 okt 2019
16
2
ben op zoek naar een schuurmachine Gude heeft er een ( net als HBM overigens) met een schuurband die je kunt afnemen en dan heb je een schuur rol in verschillende maten.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.303
3.439
Gaanderen
Merk zit aan de onderkant van de markt. Ik zou er geen machine van willen hebben waar ik nauwkeurig mee moet werken. Dus geen zaagtafel afkortzaag lamellofrees etc etc. Mijn standaard is een stuk hoger. Het blijft echter de vakman die de kwaliteit en het eindresultaat bepaalt.

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
885
241
Twello
Advies: Koop alleen zo'n apparaat als je hem direct veel gaat gebruiken. Ooit heb ik een goedkope B&D bandschuurmachine gekocht. Binnen de garantie drie keer stuk en toen kreeg ik een ander en die heb ik nog. Dus topservice van B&D. Is al wel weer 20 jaar geleden....

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.538
1.147
Omgeving Leiden
1608926779162.png
Heb je je oog laten vallen op deze?
Van andere merken bestaan soortgelijke exemplaren. M.i. zijn ze, ook gezien de geringe prijsverschillen, allemaal precies hetzelfde, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt welke je koopt.

• Leuk
Waarderingen: The Boktor

Rob de bouwer

Nieuw lid
28 okt 2019
16
2
Bekijk bijlage 95219
Heb je je oog laten vallen op deze?
Van andere merken bestaan soortgelijke exemplaren. M.i. zijn ze, ook gezien de geringe prijsverschillen, allemaal precies hetzelfde, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt welke je koopt.
Jep dat is hem Maar zijn ze dan allemaal van bedenkelijk kwaliteit of zijn er merken die de voorkeur verdienen?

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.538
1.147
Omgeving Leiden
Bij HBM is 'hun' machine nu in de aanbieding, dat zou een reden kunnen zijn om een HBM te kopen. Maar het kan ook dat bij jou om de hoek een Gude wordt verkocht. Dan zou ik daar eens kijken, ook zodat je geen kilometers moet rijden om hem terug te brengen als dat nodig is.

Op de site van HBM staat een filmpje, daarmee krijg je een aardige indruk van de machine en m.i. ook van de kwaliteit. 13 kg voor zo'n klein apparaat is een aardig gewicht.

Naast Gude en HBM heb je ook exemplaren van Ridgid , Triton en Axminster. Ik kan je echt niet een bepaald merk adviseren. Misschien dat andere forumleden zo'n ding hebben staan en hun ervaringen kunnen delen.
Even zoeken in google met 'oscillerende schuurmachine site:woodworking.nl' geeft ook wat 'hits' waar je misschien wat aan hebt.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee gaat doen: af en toe een schuurwerkje, of hele 3 x 4 tjes vermalen.
Ik denk dat een HBM voor amateur/hobby doeleinden prima geschikt is, ken ook geen merken die de combinatie bandschuur/schuurrollen voor professioneel gebruik bieden; dan verval je in losse machines en in heel andere prijzen. (bijv. bij Jet .Metabo, Record power)

Er wordt zo nu en dan veel afgegeven op HBM, maar ze hebben aardige spullen tegen een redelijke prijs.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.