Bij HBM is 'hun' machine nu in de aanbieding, dat zou een reden kunnen zijn om een HBM te kopen. Maar het kan ook dat bij jou om de hoek een Gude wordt verkocht. Dan zou ik daar eens kijken, ook zodat je geen kilometers moet rijden om hem terug te brengen als dat nodig is.
Op de site van HBM staat een filmpje, daarmee krijg je een aardige indruk van de machine en m.i. ook van de kwaliteit. 13 kg voor zo'n klein apparaat is een aardig gewicht.
Naast Gude en HBM heb je ook exemplaren van Ridgid , Triton en Axminster. Ik kan je echt niet een bepaald merk adviseren. Misschien dat andere forumleden zo'n ding hebben staan en hun ervaringen kunnen delen.
Even zoeken in google met 'oscillerende schuurmachine site:woodworking.nl' geeft ook wat 'hits' waar je misschien wat aan hebt.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee gaat doen: af en toe een schuurwerkje, of hele 3 x 4 tjes vermalen.
Ik denk dat een HBM voor amateur/hobby doeleinden prima geschikt is, ken ook geen merken die de combinatie bandschuur/schuurrollen voor professioneel gebruik bieden; dan verval je in losse machines en in heel andere prijzen. (bijv. bij Jet .Metabo, Record power)
Er wordt zo nu en dan veel afgegeven op HBM, maar ze hebben aardige spullen tegen een redelijke prijs.