Grote opruiming ivm emigratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo allemaal,
Laatste tijd weinig van mij laten horen. Dit komt grotendeels omdat wij bezig zijn met het voorbereiden van onze emigratie naar Noorwegen.
Daarom hebben we ons huis (en dus ook mijn werkruimte) ruim een half jaar geleden al verkocht en wonen we we nu tijdelijk in een huurhuis.
Een van de dingen die niet leuk is aan emigreren is dat je afscheid moet nemen van heel veel spullen waar je aan gehecht bent.
In mijn geval betekent dit vooral afscheid nemen van mijn houtbewerking apparatuur.

Daarom hier mijn grote uitverkoop:
Ik begin het het aanbieden van mijn Hammer apparatuur.
Alle apparaten zijn alleen hobbymatig gebruikt en dan nog weinig tot helaas zeer weinig. Allemaal met rij inrichting, alleen heb ik natuurlijk maar 1 hefarm. Alles is 220V.
Ik heb in de aanbieding:
- Hammer K3 zaagtafel met 3 Felder silent power silver zaagbladen en kantrecht schoen. Vraagprijs: €2500,-
- Hammer N3800 lintzaag met 2 tuff saws linten. Vraagprijs: €1200,-
- Hammer A3-31 schaafbank met silent power spiraal as. Vraagprijs: €2700. Deze is nog bijna nieuw en vrijwel ongebruikt.

Als afzuiging heb ik een Scheppach ha2000 met filterpatroon welke op alle 3 kan worden aangesloten. Deze mag weg voor €75,-.

Ik zal proberen de komende dagen wat foto's te maken, maar alles staat "opgepropt" in een kleine garage box wat netjes fotograferen niet makkelijk maakt.
Alles is af te halen/bekijken in Haelen, Limburg.

Met vriendelijke groet,
Hans Schipper
 
  • Leuk
Waarderingen: Iris Laven

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Zo heeej, waarom neem je het niet mee? In Norge is dit soort spul erg duur.
Veel succes met de verkoop.
Waar ga je naartoe in Noorwegen? Ik kom er al 19 jaar. Alleen dit jaar helaas niet door de Corona!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iris Laven

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Zo heeej, waarom neem je het niet mee? In Norge is dit soort spul erg duur.
Veel succes met de verkoop.
Waar ga je naartoe in Noorwegen? Ik kom er al 19 jaar. Alleen dit jaar helaas niet door de Corona!
Hallo Jan,
Wij gaan voorlopig in de buurt van Oslo wonen. Mijn vriendin heeft een baan aangeboden gekregen in een van de universiteit ziekenhuizen. Ik moet nog op zoek naar werk als sportarts daar.
Meenemen? Ja, heb ik over gedacht, maar voorlopig moeten we een appartement gaan huren en daar past het allemaal niet in.
Zelfde probleem wat jij hebt: Noorwegen zit op slot, je komt er niet in. Dus moeten we alles vanuit Nederland regelen. En een huis via internet kopen zonder er geweest te zijn is mij een ietsje te grote gok.
Machines transporteren en opslaan in Oslo kost ook een hoop geld.
Moeilijk, ik weet niet wat wijsheid is...

Hans
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Hallo Jan,
Wij gaan voorlopig in de buurt van Oslo wonen. Mijn vriendin heeft een baan aangeboden gekregen in een van de universiteit ziekenhuizen. Ik moet nog op zoek naar werk als sportarts daar.
Meenemen? Ja, heb ik over gedacht, maar voorlopig moeten we een appartement gaan huren en daar past het allemaal niet in.
Zelfde probleem wat jij hebt: Noorwegen zit op slot, je komt er niet in. Dus moeten we alles vanuit Nederland regelen. En een huis via internet kopen zonder er geweest te zijn is mij een ietsje te grote gok.
Machines transporteren en opslaan in Oslo kost ook een hoop geld.
Moeilijk, ik weet niet wat wijsheid is...

Hans
Ja dan is het jammer als je geen opslag of transport kunt regelen. Dus dan moet je een paar keer naar Biltema voor de basisuitrusting. Ik heb al heel veel gereedschap van hun mee terug naar Nederland gezeuld.

Succes met deze grote stap. Ben best wel jaloers. Ik zat jaren geleden in een wintercursus Noors (Ny i Norge zullen jullie al van voor naar achteren hebben bestudeerd?) en daar zaten drie emigrantenstellen in. Een electricien, een bosbouwer en een fysiotherapeut. Die zijn allemaal goed terecht gekomen.

Luistertip: Knutsen & Ludvigsen! Die zijn goed te verstaan en je lacht je rot!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iris Laven

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Mss kan je je spullen tijdelijk in NL ergens stallen/opslaan tot je het op kan komen halen?

Maar ik begrijp ook dat je al en beslissing hebt gemaakt.
 

WR1944

Oud hout
..... Hallo allemaal,
Laatste tijd weinig van mij laten horen. Dit komt grotendeels omdat wij bezig zijn met het voorbereiden van onze emigratie naar Noorwegen.

Een van de dingen die niet leuk is aan emigreren is dat je afscheid moet nemen van heel veel spullen waar je aan gehecht bent......

Ik voel met je mee. In 2012 heb ik voor hetzelfde probleem gestaan. Ik ben eind 2010 in Amerika getrouwd en heb een tijdje op m'n Green Card (verblijfsvergunning) moeten wachten voordat ik naar Nederland terug kon om definitief te verhuizen. In twee maanden moest ik alles regelen, verhuizer vinden, selectie maken wat mee ging, electrische spullen die niet op 120V/60Hz om te schakelen waren zien kwijt te raken, inpakken en alles transportklaar maken. Vooral die selectie van wat mee ging was lastig en nog denk ik wel eens dat ik sommige zaken te lichtvaardig heb weggedaan.
 

Joeph

Nieuw lid
19 jun 2014
9
14
Ik woon in Zweden op 3 uur van Olso en ik kan voor kortere termijn wel de spullen opslaan. Dan staat het tenminste 'in de buurt' en heb je in Noorwegen tijd iets te zoeken zodat niet alles tegelijk hoeft. Ik ben erg blij dat ik alles mee heb genomen destijds. Veel hout hier in het Noorden. Stuur maar een Pm als ik iets voor je kan betekenen.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ja dan is het jammer als je geen opslag of transport kunt regelen. Dus dan moet je een paar keer naar Biltema voor de basisuitrusting. Ik heb al heel veel gereedschap van hun mee terug naar Nederland gezeuld.

Succes met deze grote stap. Ben best wel jaloers. Ik zat jaren geleden in een wintercursus Noors (Ny i Norge zullen jullie al van voor naar achteren hebben bestudeerd?) en daar zaten drie emigrantenstellen in. Een electricien, een bosbouwer en een fysiotherapeut. Die zijn allemaal goed terecht gekomen.

Luistertip: Knutsen & Ludvigsen! Die zijn goed te verstaan en je lacht je rot!

Hallo Jan,
Dank voor de tips. Kende dit nog niet.
Lange tijd zag het ernaar uit dat wij naar Zweden (Östersund) zouden gaan. Hadden al contact met het ziekenhuis, waren er al op bezoek geweest en mondelinge toezegging. Maar toen wij het geheel wilden concretiseren kwam de klad in het geheel.
Misschien typisch Zweeds, wij wilden te snel doorpakken.
Toen kwam ineens Oslo in beeld en dat ging heel snel. Binnen 2 weken aanbod voor werk in universiteits ziekenhuis.

Wij moeten nu heel snel overschakelen van Zweden naar Noorwegen. Gelukkig lijkt svenska erg op norsk.
Wij kennen Noorwegen al bijna 20 jaar van vakantie dus echt onbekend is alles niet voor ons.
Maar alle tips zijn welkom.

Groet,
Hans
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo allemaal,
Dank voor de vele positieve en behulpzame reacties!
Het effect daarvan is dat ik toch weer ga twijfelen wat te doen.
Vrijdag komt de verhuizer voor een offerte, daarna heb ik een beter inzicht mbt de kosten.
Daarna neem ik de definitieve beslissing welke Hammers ik al dan niet ga verkopen.
De volgorde van degenen die nu gereageerd hebben blijft wat mij betreft staan.

Sorry voor de verwarring.

Med venlig hilsen,
Hans
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo allemaal,
Dank voor de vele positieve en behulpzame reacties!
Het effect daarvan is dat ik toch weer ga twijfelen wat te doen.
Vrijdag komt de verhuizer voor een offerte, daarna heb ik een beter inzicht mbt de kosten.
Daarna neem ik de definitieve beslissing welke Hammers ik al dan niet ga verkopen.
De volgorde van degenen die nu gereageerd hebben blijft wat mij betreft staan.

Sorry voor de verwarring.

Med venlig hilsen,
Hans

Ik ben eruit!
Vanmorgen de verhuizer op bezoek gehad en deze vertelde mij dat transport van de machines +/€1500,- gaat kosten.
Dat betekent data dit geen optie is voor mij.
Kortom, de verkoop van mijn machines gaat (helaas) door.
Ik ga uitzoeken wie wanneer waar op geboden heeft en zal via PB contact opnemen.

Groet,
Hans
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
De A3-31 en de N3800 zijn verkocht.
De K3 is gereserveerd.

Een algemene opmerking over het marktplein:
Door de vele reacties deels via dit draadje en deels via PB's ben ik de draad kwijtgeraakt wie het eerste heeft geboden op een apparaat.
Ik denk dat het beter werkt als iedereen een bieding aankondigt op het forum en daarna pas communiceert via PB's.
Ik heb geprobeerd hierin eerlijk/netjes te zijn maar ben erachter gekomen dat dat toch niet helemaal gelukt is.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
De A3-31 en de N3800 zijn verkocht.
De K3 is gereserveerd.

Een algemene opmerking over het marktplein:
Door de vele reacties deels via dit draadje en deels via PB's ben ik de draad kwijtgeraakt wie het eerste heeft geboden op een apparaat.
Ik denk dat het beter werkt als iedereen een bieding aankondigt op het forum en daarna pas communiceert via PB's.
Ik heb geprobeerd hierin eerlijk/netjes te zijn maar ben erachter gekomen dat dat toch niet helemaal gelukt is.

Suggestie: Op het MP zet je dat je alleen biedingen via PB meenemt in volgorde van binnenkomst. Anders wordt het voor sommigen wat omslachtig, denk je niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.