Graag stel ik me voor

Truus

Nieuw lid
5 sep 2024
8
8
Purmerend
www.beeldigwerk.nl
Ruim een jaar geleden ben ik begonnen met het draaien van houten ringen / sieraden. Met behulp van internet en veel zelf doen en uitproberen, lukte het om zelfs zonder draaibankje mijn eerste ringen te creëren. Wat een feest, werken met hout! Het leukste vind ik dat hout echt een eigen willetje heeft. Soms, als de ring dan op het allerlaatste moment uit elkaar knalt, ben ik even minder blij. Maar ja, wel weer wat geleerd. Ik ben eigenlijk te laat begonnen met deze geweldige hobby. Mijn Zeeuwse opa maakte Zeeuwse paardenmessen (Zeeuws mes - Wikipedia) Hij had zelf een draaibankje in elkaar geknutseld en maakte prachtige paardenmessen. Helaas is hij overleden, want anders had hij al mijn vragen die ik heb, kunnen beantwoorden. Gelukkig is er deze site, mijn vraag over het machinaal slijpen van afruwgutsen en vormgutsen zal ik als nieuw bericht plaatsen. Alvast dank voor eventuele reacties.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.015
834
Nootdorp
Welkom. Ben jij ook diegene die in Zeeland de workshops Zeeuwse paardenmessen geeft?
 

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
53
39
Den Haag
Welkom Truus. Dat is bijzonder werk die paardemessen, versier je je ringen ook op die manier? Ik wens je plezier op het forum!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.