goede (zaagblad) slijp adressen (in de buurt van Leeuwarden) / overzicht per provincie

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
100
27
Ljouwert
Ik heb een aantal zaagbladen die geslepen moeten worden. Mijn vaste adres hiervoor (Eestroom in Leeuwarden) is er mee opgehouden, nu dus op zoek naar een vertrouwd, niet te duur bedrijf, liefst lokaal, waar ik m'n blad snel weer geslepen op kan halen (of die het kunnen brengen). Ik heb alvast wat onderzoek gedaan.
> vraag 1: Kan iemand uit eigen ervaring voor de onderstaande adressen aanbevelingen doen, of aanvullen met aanraders?

Ik zou het handig vinden als er hier op ww een overzicht zou zijn, met locatie, ervaringen en ± kosten. Wellicht zijn er meer leden bij gebaat?
> vraag 2: Is dit een goed idee voor hier op dit forum? Zoja, hoe kunnen we dit handig opstellen?

Ik deel alvast een paar adressen:

Fryslân:
• Leeuwarden
DEM (ook gevestigd in Rinsumageest)
Woensdag gebracht, weekje later ophalen​
12 tanden €9; 48 tanden €17,50; 60 tanden €19 (prijzen ex. btw)​
ervaringen: nog geen​
Raadsma (ook gevestigd in Dokkum, Heerenveen en Groningen)
Maandag gebracht, weekje later di. of wo. ophalen of (gratis) bezorgd​
25 - 48 tanden €0,60 per tand; <25 = €0,90; >48 = €0,56​
Rauwerda
Maandag gebracht, weekje later ma. ophalen​
48 tanden = ±€20​

• Stiens
Rauwerda Stiens
Vrijdag gebracht, weekje later ophalen​
12 tanden €11 ; 48 tanden €19,20; 60 tanden €24​

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
33
Hey hallo
Ik laat alles slijpen bij de vlijm in leiden
Leuk winkeltje ze hebben er ook veel messen

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
226
28
Twente
Oosten van het land: Slijptechniek Enter
Halen bij diverse bedrijven te slijpen spullen op, vaak week later weer scherp afgeleverd.
Heb zo geen prijzen uit m'n hoofd.

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.724
1.226
Fryslân
Ik breng mijn bladen altijd bij Eogs in Surhuisterveen. Prijzen weet ik zo even niet meer, omdat het alweer een tijdje geleden is. Vaak binnen een paar dagen klaar.

Raadsma slijpt denk ik niet zelf, maar laat dat ook door een slijperij doen. Zoals zoveel bedrijven. Ik liet ze vroeger via mijn houthandel slijpen, maar dat ging ook allemaal naar Eogs.

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
481
161
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Hier ook EOGS(eerste overijselse gereedschap slijperij), Maar dan bij de vestiging in Ijsselmuiden!
Snelle service, goede uitleg, haal en breng service, niet duur, aardige mensen.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.780
1.061
Emst
Ik breng mijn zaagbladen naar
Ik koop daar ook mijn zaagbladen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.