goede tweedehands lintzaag gezocht, b.v. INCA EURO 260

ronald1

Nieuw lid
23 apr 2024
10
3
heelsum
Ben op zoek naar een goede tweedehands lintzaag, en de Inca Euro 260 lintzaag die eind november te koop was, zou qua grootte en capaciteit ideaal zijn, maar die zag ik te laat :(. Pech, maar heeft iemand nog zo'n of een vergelijkbare lintzaag die hij/zij kwijt wil? Een zaaghoogte van 10 cm zou al iets zijn, maar liever iets groter. Verder bij voorkeur niet al te groot/zwaar. Ben benieuwd !

ronald1

Nieuw lid
23 apr 2024
10
3
heelsum
Ditch, dank voor je reactie. Het "probleem" is echter dat ik graag een goedwerkende wil. De prijs is minder belangrijk dan of de lintzaag recht zaagt. En de zaag op Marktplaats "behoeft afstelling" zoals de aanbieder zegt. Ik heb een half jaar geleden via Woodworking.nl een perfecte tweedehands houtdraaibank gekocht, en ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat wat op WW.nl wordt aangeboden wordt, wel deugt omdat het door echte houtliefhebbers werd gebruikt (misschien te optimistisch :) ). Bij HBM staat een nieuwe voor 145 te koop, maar ik hoor over HBM veel negatiefs (ik heb een metaalfreestafel van HBM waar ik overigens zeer tevreden over ben). Is er een Woodworker die zo'n HBM lintzaag heeft? Mening?

• Leuk
Waarderingen: DitchDeurne

LFlab

Post veel
7 mei 2018
982
316
Rosmalen
Overigens zag ik ook deze:

Zo'n model was ik ook wel eens tegengekomen toen ik zelf voor een lintzaag aan het kijken was, toen vond ik het een gek ding, en het feit dat ie nogal diep is maakte plaatsing bij mij eigenlijk onmogelijk. Maar, met mijn Inca loop ik wel regelmatig tegen de belemmering aan dat je er niet breder mee kunt zagen (rechts van de zaag) dan een centimeter of 20. En dat dus een zaagtafel eigenlijk altijd wel nodig blijft, met zo'n driewieler heb je misschien aan een lintzaag voldoende, en bespaar je misschien ruimte.
Stof tot nadenken.

Overigens zou ik er niet vanuit gaan dat alles in orde is op MP, er wordt ook echt wel gereedschap mishandeld. Maar als je iets koopt wat robuust is, dan is het wellicht wel af te stellen of te repareren.
Zo'n Inca lintzaag is wel een tandje anders qua kwaliteit dan HBM.

Jollenbaas

Actieve deelnemer
21 mrt 2017
91
42
Velserbroek
www.ssrp.nl
Ik heb een HBM 300 profi houtlintzaagmachine. Heeft een 750 Watt motor, zaagsellade, stofafzuiging, ledverlichting, zaagspanningsindicator en snelspanhendel (de beide laatste zijn bijzonder handig!). Werkt prima, zaagt recht en ook onder een hoek en is relatief stil. De bijgeleverde zaag kan gelijk weg. Ik heb lintzagen van Axminister gekocht. Ook daar ben ik erg tevreden over!

Ps.
Ook met mijn metaaldraaibank, metaallintzaag, schuurmachine, Tig-lasapparaat en kolomboormachine van HBM ben ik erg blij. Oké als je er dagelijks veel uren mee werkt zal je verschil merken. Maar voor de hobbyist prima! Ik gebruik ze zeer regelmatig en zonder klachten. :)

Bijlagen

• hbm-265 (2).jpg-1200x600-e02a4ebc88.jpg
    hbm-265 (2).jpg-1200x600-e02a4ebc88.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 4
  • 20231025_104914.jpg
    20231025_104914.jpg
    111,8 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
218
7
Oisterwijk
Ben op zoek naar een goede tweedehands lintzaag, en de Inca Euro 260 lintzaag die eind november te koop was, zou qua grootte en capaciteit ideaal zijn, maar die zag ik te laat :(. Pech, maar heeft iemand nog zo'n of een vergelijkbare lintzaag die hij/zij kwijt wil? Een zaaghoogte van 10 cm zou al iets zijn, maar liever iets groter. Verder bij voorkeur niet al te groot/zwaar. Ben benieuwd !

Ik heb er een staan, stuur me even een berichtje! Het is trouwens mijn marktplaats advertentie.

• Leuk
Waarderingen: AKarel

ronald1

Nieuw lid
23 apr 2024
10
3
heelsum
Beste Woodworkers,
Allemaal weer dank voor het meedenken en de reacties. Inmiddels heb ik sinds vandaag een Metabo BS1638 aangeschaft. Dus (mede dankzij Woodworking.nl) is mijn wens snel vervuld.
Dank,
Ronald

• Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.