Goede vrienden van ons verdienen hun brood met maken van bijzonder schilderwerk op superjachten. Ze kunnen houtimitatie maken met componenten lak, dus zeer geschikt voor buiten. Hout imitatie op superjachten lijkt vreemd, maar het echt goede teak is zeer schaars. Er zijn boten bij waar meer dan 100 m2 hout imitatie geschilderd wordt op de romp of interieur. Vorig jaar hebben ze het beeld dat voorop het jacht van Amazon baas Bezos geschilderd. Het is naar evenbeeld van zijn nieuwe vrouw gemaakt en bij Doornekamp uit samenlijmde blokken teak op een 5 assige CNC gefreesd. Uit mijn hoofd is het 5.5 meter lang en om het uit 1 stuk te laten lijken heeft ze het in zijn geheel overgeschilderd, 'gehout' zoals het ook wel genoemd wordt.
Hier is een leuk artikel met foto's: Jeff Bezos' yacht bears a STRIKING resemblance to Lauren Sanchez
We zaten vorige week te praten en het kwam over bijzondere dingen die ze aan de schepen doen, fineer fouten recht schilderen etc. Zo kwamen ook 2 producten ter sprake die hij recent gebruikt had en die ik ook niet kende.
De leukste is glasheldere plamuur. Het is op polyesterbasis, werkt gemakkelijke en ik kan me voorstellen dat je het af te gebruikt ipv epoxy (het is dik dus loopt niet weg door kieren etc). Een ook b.v. op de boot van @Geertjun kan ik me voorstellen dat je er wat oneffenheden mee weg werkt.
Het gaat om dit spul, er staat een goede beschrijving bij Glasheldere plamuur.
Het andere product was blending thinner, bedoeld om de overgang weg te poetsen, te blenden, als je een reparatie aan lakwerk doet. Je spuit of lakt met de roller een beschadiging en wrijft dan rondom met blending thinner om de overgang te smoothen.
wie weet hebben jullie er wat aan.
jaap
Hier is een leuk artikel met foto's: Jeff Bezos' yacht bears a STRIKING resemblance to Lauren Sanchez
We zaten vorige week te praten en het kwam over bijzondere dingen die ze aan de schepen doen, fineer fouten recht schilderen etc. Zo kwamen ook 2 producten ter sprake die hij recent gebruikt had en die ik ook niet kende.
De leukste is glasheldere plamuur. Het is op polyesterbasis, werkt gemakkelijke en ik kan me voorstellen dat je het af te gebruikt ipv epoxy (het is dik dus loopt niet weg door kieren etc). Een ook b.v. op de boot van @Geertjun kan ik me voorstellen dat je er wat oneffenheden mee weg werkt.
Het gaat om dit spul, er staat een goede beschrijving bij Glasheldere plamuur.
Het andere product was blending thinner, bedoeld om de overgang weg te poetsen, te blenden, als je een reparatie aan lakwerk doet. Je spuit of lakt met de roller een beschadiging en wrijft dan rondom met blending thinner om de overgang te smoothen.
wie weet hebben jullie er wat aan.
jaap
Laatst bewerkt: