GKT 55 GCE stofafzuiging

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.427
313
omgeving Rotterdam
Vanmiddag moest ik nog wat zaagwerk voor een leidingenkoof doen en pakte mijn invalzaag. Ik ben echt heel tevreden met de zaag, maar de afzuiging is helemaal ruk omdat de van de GAS20 mof elke keer uit de aansluiting schiet en dan alles onder het stof wordt geblazen.


Heeft iemand hier een andere oplossing dan een extra mof met tape aan de aansluiting vast maken? Ik kan natuurlijk ook de mof elke keer vast tapen en weer loshalen als ik klaar ben met zagen, maar ik haal na een aantal near misses altijd de kabel en stofafzuiging los als ik de zaag even niet gebruik zodat deze niet valt als aan de kabel of slang wordt getrokken.
De aansluiting van de accu stofzuiger past niet, of ik moet toch de aansluitingen gaan modificeren?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.427
313
omgeving Rotterdam
Dat is een goede link. Ze hebben zelfs twee opties, namelijk de klikkoppeling van mijn accu stofzuiger / GAS35 en een adapter die de mof vervangt, hoef je de slang er alleen op te schroeven.
Als iemand dat zou kunnen printen, graag een PB met een voorstel.
1626206235179.png

Wat de binnenbanden betreft, ik moet even kijken of ik nog een racefiets band heb liggen. Ik heb al in jaren geen gewone banden meer geplakt / gewisseld:)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.427
313
omgeving Rotterdam
Forumlid Timmeren heeft de genoemde adapter en een afdekkap van de as opening voor me gedrukt. Vanavond gelijk uitgeprobeerd en ik werk weer met een grote glimlach met de GKT55.
Goed gereedschap is echt een genot om mee te werken en helemaal als je niet in een grote stofwolk staat.
 

Bijlagen

  • GKT 55 tweak.jpg
    GKT 55 tweak.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 17

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.