Gipsplaatschroeven op band: merken/types

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
291
62
Hallo allemaal,

Midden in een verbouwing en gister een deal gescoord op een fein sct 5-40 m schroefautomaat, maar nu begin ik me af te vragen welke schroeven daarop passen. Die van fein zijn belachelijk duur (50 euro per 1000 ofzo). Ecotools verkoopt ze ook (ongeveer 18 euro per 1000), maar het is mij niet duidelijk of dit altijd past. Zijn er merken die alleen werken met hun eigen bandschroeven, of is er maar 1 soort en maken alle merken ‘dezelfde’ bandschroeven die op alle merken schroefautomaten past? Ecotools geeft er geen informatie over, en google geeft me ook nog geen uitsluitsel, vandaar dat ik het hier probeer.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.816
3.451
Past volgens mij gewoon. Ik gebruik allerlei merken door elkaar. Die van ecotools werken prima. Ik bestel ze over het algemeen mee met de rest van mijn materiaal. Anders krijg je op een gegeven moment 20 pakjes op een dag. Laatste klus paar 1000 ecotools weg geschroefd zonder problemen. Ook vaak grabber van mijn bouwmaterialen leverancier. Voor losse gipsplaatschroeven gebruik ik uitsluitend grabber. Dat zijn tot nu toe de enige schroeven die geen staalsplinters in je eelt achter laten. Dat gepulk met een stanleymes gaat snel vervelen.

• Leuk
Waarderingen: Guus Flater

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.184
475
hilversum
Wat hier boven werd gezegd.
Zelf heb ik voornamelijk grabber maar zón beetje elk merk past erin.
Kan weinig aan fout gaan.

Weet niet waar je vandaan komt?
Maar ik heb nog wel wat extra dozen liggen grabber en dewalt.

Laatst bewerkt:

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
385
164
Eindhoven
Ook hier worden al jaren bandschroeven van ecotools gebruikt, past altijd!
@chevy66 herkenbaar die staalsplinters, neem ook alleen nog maar de losse grabbers

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
291
62
Bedankt voor de reacties! Dan is het duidelijk en kan ik evt ecotools schroeven in gaan slaan. @Rdl ik woon in het noorden van Limburg, dat is een beetje te ver voor mij. Toch bedankt voor het aanbod!

• Leuk
Waarderingen: Rdl

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.816
3.451
Ik heb een senco met nu een snoer van 5meter. 3 meter snoer is voor mijn werk te kort. Ik heb niet voor een accu gekozen, omdat die sneller dood zijn , dan ik met zo'n machine wil doen. Doordat ik zeer wisselende projecten doe, zijn er dan lange tijden dat zo'n ding dan niet gebruikt wordt.

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
385
164
Eindhoven
Makita en festool, allebei op accu zodat ik de machines zonder accu kon kopen. Festool pak ik vaker omdat die een automatisch stand heeft.

• Leuk
Waarderingen: DarthVader

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.816
3.451
Dubbel gips om aan de brandeisen te voldoen is heel normaal. Daar moet je dus 55mm schroeven voor gebruiken. 25 mm is vaak niet eens op voorraad.

• Leuk
Waarderingen: Nova

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
523
58
Bedankt voor de info. Ik ben een huisje voor onze zoon aan het verbouwen en kom er nu achter met alle nieuwe technieken dat ik in het verleden ben blijven hangen.
Het laatste gips plafond dat ik heb gedaan was nog met nietjes elleboog stoom dan weet je het wel even geleden dus, en zo loop ik nog tegen veel dingen aan.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.816
3.451
Die geniete plafonds waren wel lekker makkelijk met slopen. Koevoet er door heen , flinke ruk en je trok zo de hele plaat naar beneden. Dat gaat met een volgens de regels geschroefd plafond toch een stuk lastiger. Gelukkig waren er een hoop klussers die 5 schroeven in een plaat voldoende vonden. Dat sloopt ook nog redelijk makkelijk.

• Leuk
Waarderingen: Nova

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
523
58
Inderdaad het slopen van een geniet plafond stelt niets voor, de nietjes verwijderen is een groter werk als je de rachels wilt hergebruiken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.