Gezocht: Taxushout voor handvatten

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar droog, foutloos taxushout, minimaal 3, bij voorkeur 4 stukken van minimaal 40x40x220mm. Ik heb het nodig voor het draaien van 3 beitelhandvatten maar de 6 stukken die ik hier had liggen hadden allemaal inwendige scheuren en zijn dus brandhout. Heeft iemand wat liggen dat opgehaald/verstuurd kan worden? Uiteraard tegen passende betaling o.id.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Ik heb wel wat, maar goed je bent voorzien.
Waarom vroeg je eigenlijk om vierkant?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Fijn te horen. Ik heb vanmiddag even gekeken naar mijn voorraad taxus en daar zitten enkele ronde stukken tussen die ik voor mijn houtdraaibeitels zou willen gebruiken. Ik heb er een op de bank gezet en daar zat ook iets niet juist. Bij het meedraaiend center (ik had er een model met een ring om het puntje) scheurde/sprong er een stuk van 20 cm af. Ik vind het prachtig hout voor handvaten.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Fijn te horen. Ik heb vanmiddag even gekeken naar mijn voorraad taxus en daar zitten enkele ronde stukken tussen die ik voor mijn houtdraaibeitels zou willen gebruiken. Ik heb er een op de bank gezet en daar zat ook iets niet juist. Bij het meedraaiend center (ik had er een model met een ring om het puntje) scheurde/sprong er een stuk van 20 cm af. Ik vind het prachtig hout voor handvaten.

Het is prachtig hout. En hoe moeilijker het stuk hout, hoe mooier het vaak is. Maar goed, dat maakt het dus ook lastiger om er een foutloos werkstuk uit te krijgen. Elk zijtakje is een potentiële scheur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.