Gezocht: tafelsteun met wormwiel van Huvema HU-16 kolomboor

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
Heeft er iemand 'toevallig' een defecte Huvema HU-16 kolomboor staan met een goede tafelsteun erop met bijbehorende wormas (= de as die aan de bedieningshendel van de steun zit)? Mijn tafelsteun is kapot en niet meer te repareren.
De kolomdiameter moet 75 mm zijn. Een ander merk kolomboor met dezelfde diameter zou ook kunnen werken.
Betreft onderdeel 9 & 13 op onderstaande exploded view.Steun en wormas.jpg
 

skoren

Actieve deelnemer
17 jul 2012
65
23
Utrecht
Heeft er iemand 'toevallig' een defecte Huvema HU-16 kolomboor staan met een goede tafelsteun erop met bijbehorende wormas (= de as die aan de bedieningshendel van de steun zit)? Mijn tafelsteun is kapot en niet meer te repareren.
De kolomdiameter moet 75 mm zijn. Een ander merk kolomboor met dezelfde diameter zou ook kunnen werken.
Betreft onderdeel 9 & 13 op onderstaande exploded view.Bekijk bijlage 116713
 

skoren

Actieve deelnemer
17 jul 2012
65
23
Utrecht
Hoi Ditch,
ik heb er éen die ik wil vervangen door een lichter en kleiner model. Voor een kleine bijdrage aan de nieuwe mag je deze hebben, heb je meteen nog meer reserveonderdelen. Ik kan je morgen foto's sturen.
Ik gebruik m nog wel, maar ik wil graag een kleiner en lichtere boor.

verder in PB als je belangstelling hebt?

groeten Sander
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
Hoi Ditch,
ik heb er éen die ik wil vervangen door een lichter en kleiner model. Voor een kleine bijdrage aan de nieuwe mag je deze hebben, heb je meteen nog meer reserveonderdelen. Ik kan je morgen foto's sturen.
Ik gebruik m nog wel, maar ik wil graag een kleiner en lichtere boor.

verder in PB als je belangstelling hebt?

groeten Sander
Ik stuur je een PB
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
Helaas kon @skoren me niet helpen, dus mijn vraag blijft nog even actueel:

Is er iemand op dit forum die een (defecte) Huvema HU-16 heeft met een goede tafelsteun en wormas?
En die bereid is deze te verkopen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.089
2.604
Je hebt nu toch een tafelsteun? En het wormwiel en tandwiel dat in de heugel loopt van je oude steun? Dan kan je de nieuwe steun toch aanpassen aan die onderdelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: DitchDeurne

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
Dat kan inderdaad @chevy66 , dan laat ik de wormas afdraaien maar als iemand toevallig nog een passende set van steun met wormas heeft liggen en er niks mee doet dan ben ik ook geholpen
Het wormwiel zit trouwens al in de steun
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.089
2.604
Als het hangt op het draaiwerk, dan haal je dat randje van 6mm toch weg met de slijptol? Ik snap niet goed wat het probleem nu is. Wat gaat er aan die boorkolommen over het algemeen stuk? Iets dat niet simpel te repareren is voor de meeste mensen? Precies dat onderdeel dat ook bij jouw stuk is. Een schakelaartje of een nieuwe v riem lukt meestal wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: DitchDeurne

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.