Gezocht: slijpmolen voor beitels

jonasm

Actieve deelnemer
17 nov 2020
29
1
Hallo

Ik ben op zoek naar een slijpmolen om beitels te slijpen. Tijdens de opleiding met een Tormek natslijper leren werken, waar zo een handige hoekinstelmal en slijphulpstuk (om de beitel in vast te zetten) bij zit. Uit de hand slijpen is niet aan mij besteed. En zo een Tormek is me toch wat duur om nieuw aan te kopen.

Heeft er toevallig iemand iets te koopt staan?

Groeten,
Jonas

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
647
148
60
Linter
De foto"s

Bijlagen

• IMG_20250919_105658.jpg
    IMG_20250919_105658.jpg
    200 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20250919_105646.jpg
    IMG_20250919_105646.jpg
    219,4 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20250919_105629.jpg
    IMG_20250919_105629.jpg
    177,6 KB · Weergaven: 40

Martijn1990

Actieve deelnemer
14 jan 2024
51
11
Almelo
Toevallig gisteren aan het zoeken geweest naar een soortgelijk systeem voor bij ons op school. Gelukkig budget gekregen voor een Tormek T8, maar voor een smallere beurs lijkt een T4 ook prima (motor loopt iets sneller warm) of voor een nog kleinere beurs de HBM 250 mm Universele gereedschapslijpmachine. (Even zoeken via Google).

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.860
3.743
Gaanderen
Toevallig gisteren aan het zoeken geweest naar een soortgelijk systeem voor bij ons op school. Gelukkig budget gekregen voor een Tormek T8, maar voor een smallere beurs lijkt een T4 ook prima (motor loopt iets sneller warm) of voor een nog kleinere beurs de HBM 250 mm Universele gereedschapslijpmachine. (Even zoeken via Google).
Er word door de leverancier inderdaad verteld dat de kleine tormek (nu de T4) niet geschikt is voor continue gebruik. Als dealer heb ik er regelmatig demo's mee gegeven. Aktie was gratis beitel slijpen. De klein stond aan van 9.00 tot 16.00 uur achter elkaar en de hele tijd beitels slijpen. Na een jaar of 10 is deze tweedehands verkocht. Natuurlijk niet elke dag maar enkele keren per jaar.
Ik vraag me af welke dhz-er er uren achtereen slijpt?

• Leuk
Waarderingen: jonasm

Martijn1990

Actieve deelnemer
14 jan 2024
51
11
Almelo
Er word door de leverancier inderdaad verteld dat de kleine tormek (nu de T4) niet geschikt is voor continue gebruik. Als dealer heb ik er regelmatig demo's mee gegeven. Aktie was gratis beitel slijpen. De klein stond aan van 9.00 tot 16.00 uur achter elkaar en de hele tijd beitels slijpen. Na een jaar of 10 is deze tweedehands verkocht. Natuurlijk niet elke dag maar enkele keren per jaar.
Ik vraag me af welke dhz-er er uren achtereen slijpt?
Ik denk dat er inderdaad weinig dhz-er's zijn die de slijpmachine zo zwaar belasten. In onze schoolse omgeving komt het ook niet vaak voor, maar met name aan het einde van het schooljaar, wanneer de examenleerlingen afzwaaien en hun set leengereedschap inleveren, ben ik vaak meerdere uren bezig om alle beitels weer netjes scherp te slijpen. Verder staat de machine hooguit 15 minuten aan wanneer een leerling de beitel kennis heeft laten maken met een flinke knoest of schroef/spijker.

Ik ben erg benieuwd hoe de machine slijpt vergeleken met het oude groene beestje dat nu bij ons staat te brommen!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.