Gezocht: parf guide system

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.518
3.073
Klein-Brabant, Vlaanderen
In parallel of mogelijks alternatief heb ik een ander draadje opgestart.
Met de bedoeling om dit draadje niet te kapen.

ArjenA

Nieuw lid
10 okt 2024
15
4
Abcoude
Een goedkopere oplossing:

Haha, dat is zeker goedkoper. Nadeel is natuurlijk wel dat ik dan toch eerst die werkbank van gaten moet voorzien ;).

Edit:
Correctie, meneer Millard gebruikt in deze niet zijn MFT, ook al is die te zien op de tumbnail. Maar hoe dan ook, die gaten moeten sowieso in de werkbank.

Laatst bewerkt:

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
286
145
Amersfoort
De verhuur van zo'n systeem is echt geweldig! Mogelijk dat ik er in de nabije toekomst ook gebruik van wil maken, mits het al / nog lukt. Ik ben er nog niet over uit of ik een MFT wil of gewoon een dichte tafel...

ArjenA

Nieuw lid
10 okt 2024
15
4
Abcoude
Ja, een mal maken op een lasercutter is een optie. Sterker nog, ik heb zelf een lasercutter en was in eerste instantie ook van plan een mal (van perspex) te maken. Maar met het steeds verschuiven van de mal introduceer je steeds weer een kleine afwijking. Mijn lasercutter is maar 30x50cm. dus zo'n mal zal ik best vaak moeten verschuiven. Daarbij heeft 'ie over het hele bed een afwijking van +/- 0,1 mm. Dat wordt dan dus na een paar keer schuiven al gauw een halve mm. En zolang dat lineair is zal het allemaal wel meevallen, maar de kans dat het schuin wordt vind ik te groot. Als mijn laser een stuk groter zou zijn zou ik het wel aandurven, maar met deze kleine machine vind ik het toch te riskant.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.