Gezocht: Nooitgedagt transitieschaafwoodbottom onderdelen

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
32
44
Vlijmen
Beste allemaal,

Onlangs kwam ik, eigenlijk per toeval, in het bezit van een Nooitgedagt transitie (woodbottom) schaaf.

De houten zool ziet er nog goed uit en de aanwezige handvatten, bed en kikker zijn nog in goede staat. Echter missen de beitel, keerbeitel en dekbeitel. De beitel mag geen probleem zijn, want een simpele beitel uit een no 4 past goed. In het ergste geval zou dit voor de dekbeitel ook wel kunnen, al heb ik bij voorkeur een orginele nooitgedagt natuurlijk. Echter is de keerbeitel voor dit soort schaven erg specifiek aangezien het gat voor de diepteafstelling hoger zit dan bij een nr 4 keerbeitel.

Mijn vraag: ligt er toevallig in een van jullie werkplaatsen een of meerdere van deze onderdelen die je van de hand wilt doen? Natuurlijk zal ik er netjes voor betalen (of wellicht ruilen tegen andere onderdelen of stukken hout oid) en de eventuele verzending voor mijn rekening nemen mits het niet te erg in de papieren gaat lopen natuurlijk 😅.

hieronder een foto van alles wat ik nu heb van de schaaf.

Alvast bedankt voor jullie hulp!


IMG_8323.jpeg
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.081
416
Alphen aan den Rijn
Dit setje is wat je zoekt , hetzelfde wat er bij jou op hoort en op deze schaaf zit .
Alleen de orginele oude schaafbeitel met het J N IJ logo heb ik voor je .
De schaafbeitel is 50 mm breed .

Groeten Willem
IMG_9076.JPGIMG_9077.JPG
 

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
32
44
Vlijmen
Dit setje is wat je zoekt , hetzelfde wat er bij jou op hoort en op deze schaaf zit .
Alleen de orginele oude schaafbeitel met het J N IJ logo heb ik voor je .
De schaafbeitel is 50 mm breed .

Groeten Willem
Bekijk bijlage 146764Bekijk bijlage 146765
Bedankt voor je reactie @Willempie. Ik weet niet zeker of de ‘set’ waar jij over schrijft wel zou werken. ik had de volgende dek- en keerbeitel gevonden en die lijken mij beter te passen: Nooitgedagt combinatieschaaf

de beitel zal wel passen wellicht dat de dekbeitel ook werkt/past maar de keerbeitel op jouw foto heeft denk ik geen gat voor de diepteafstelling, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.