Gezocht: motor voor mijn Scheppach TS2000

keestenk

Actieve deelnemer
5 jul 2016
81
6
Ik ben sinds kort in het bezit van een Scheppach TS2000, maar helaas is de motor doorgebrand.


Ik heb het hele internet afgezocht maar heb helaas geen vervangende motor gevonden. Alle nieuwe elektromotoren zijn of te groot voor de zaag of leveren te weinig vermogen.


Misschien is hier iemand met een gouden tip of aanbieding voor mij. Is er bijv. een machine met vergelijkbare/zelfde motor als deze scheppach? Of heb je zelf een oude scheppach staan die weg mag voor onderdelen?


Het opnieuw wikkelen van de oude motor is duurder dan dat de aanschaf van de hele zaag.


Als er niemand is met een gouden tip zou ik de zaag ook voor onderdelen beschikbaar kunnen stellen. Bij interesse kun je me altijd een PB sturen.


Groeten,

Kees
 

Bijlagen

  • IMG_20240831_204000.jpg
    IMG_20240831_204000.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 50
  • IMG_20240830_212159.jpg
    IMG_20240830_212159.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 44
  • IMG_20240830_212122.jpg
    IMG_20240830_212122.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 47

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.898
2.941
Het is misschien wel handig als je de maten van je huidige motor er even bij zet. Dus ashoogte diameter en lengte , totale lengte van je motor, maten van het boutenpatroon van je voet.
 

keestenk

Actieve deelnemer
5 jul 2016
81
6
Het is een motor met framemaat 71. Zie onderstaande tabel.

Op de moderne motors zit een groot condensatorblok, daar is geen ruimte voor bij de zaag. En het vermogen van alle 1 fase motors maat 71 die ik gezien heb is (veel) te laag.

Groeten,
Kees
 

Bijlagen

  • IMG_20240831_211755.jpg
    IMG_20240831_211755.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 42

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.898
2.941
Als ik moet gokken is je as 24mm en kan er een stadaard 1100 of 1500 watt motor in. Die heb je in dezelfde bouwgrootte.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.898
2.941
Dat condensatorblok kan je er toch vanaf halen en de klemmenkast van je oude motor er op zetten? Ik heb er ook wel eens een lasdoos opgeschroefd, omdat het deksel miste. Maar hoe veel ruimte heb je in je machine om naar een standaard motor te gaan? Want dit lijkt me geen motor die je voor een leuk bedrag gaat vinden.
 

keestenk

Actieve deelnemer
5 jul 2016
81
6
De huidige motor heeft geen klemmenkast. Er is heel weinig ruimte. Een standaardmotor zal ook aangepast moeten worden. Ik hoop dus eigenlijk op dezelfde motor 2e hands. Ik weet niet of die in meerdere machines van scheppach/of ander merk gebruikt is rond 1998.

Opnieuw wikkelen is een optie. Om geld te besparen is het misschien mogelijk om dat zelf te doen, maar daar zal ik me in moeten verdiepen. Laatste redmiddel dus.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.898
2.941
flender atb kent dit model in deze bouwvorm met zo veel vermogen en zo'n dun asje ook niet, dus zal op bestelling gemaakt zijn. Het grootste is de r met 750 watt. Dus als je er weer mee wil zagen voor niet te veel geld, zal je wat creatief moeten zijn. Van 3 plaatjes kan je niet echt gericht over oplossingen meedenken.
 

bart76

Nieuw lid
1 sep 2024
1
0
schagen
hoi kees, ik heb je een privébericht gestuurd. zelfde probleem, ik kon ook geen vervangende motor vinden, uiteindelijk opnieuw laten wikkelen
 

keestenk

Actieve deelnemer
5 jul 2016
81
6
Heb je het al geprobeerd op scheppach.nl , die leveren onderdelen van Scheppach .
Al meerdere keren wat besteld , duurt wel iets langer want het komt uit Duitsland .
Of probeer het bij HOME - Indumex .

Succes Willem
Ha Willem,
Daar heb ik inderdaad al gekeken. Daar bieden ze de motor aan voor zo'n €650. Geen optie voor mij. Ik heb alle grote motorfabrikanten al gecheckt. Indumex ook al gekeken.

Dankje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
148
34
65
Groningen, stad
Als je een passende motor hebt gevonden, qua montageflens en vermogen, maar de as is te dik, kun je nog gaan kijken voor een nieuwe poelie en die op maat maken.
 

keestenk

Actieve deelnemer
5 jul 2016
81
6
Als je een passende motor hebt gevonden, qua montageflens en vermogen, maar de as is te dik, kun je nog gaan kijken voor een nieuwe poelie en die op maat maken.
Ja ik zou zelf de poelie op maat kunnen draaien. Daar ligt het probleem niet. Alle motors met een dikkere as zijn automatisch ook een stuk groter en dat past helaas niet in de zaagmachine.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.898
2.941
Kan je niet uit de voeten met een afgeplatte zaagmachinemotor? De motor van mijn dewalt heeft maar een ashoogte van 55mm .
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.898
2.941
Scheppach heeft een afgeplatte motor gehad die ook vrij kort was. Die was zo uit mijn hoofd 1500 watt.
 

Gerard van Oed

Nieuw lid
23 jan 2017
5
0
Ik ben sinds kort in het bezit van een Scheppach TS2000, maar helaas is de motor doorgebrand.


Ik heb het hele internet afgezocht maar heb helaas geen vervangende motor gevonden. Alle nieuwe elektromotoren zijn of te groot voor de zaag of leveren te weinig vermogen.


Misschien is hier iemand met een gouden tip of aanbieding voor mij. Is er bijv. een machine met vergelijkbare/zelfde motor als deze scheppach? Of heb je zelf een oude scheppach staan die weg mag voor onderdelen?


Het opnieuw wikkelen van de oude motor is duurder dan dat de aanschaf van de hele zaag.


Als er niemand is met een gouden tip zou ik de zaag ook voor onderdelen beschikbaar kunnen stellen. Bij interesse kun je me altijd een PB sturen.


Groeten,

Kees
Kees,

ik heb een jet
Ik ben sinds kort in het bezit van een Scheppach TS2000, maar helaas is de motor doorgebrand.


Ik heb het hele internet afgezocht maar heb helaas geen vervangende motor gevonden. Alle nieuwe elektromotoren zijn of te groot voor de zaag of leveren te weinig vermogen.


Misschien is hier iemand met een gouden tip of aanbieding voor mij. Is er bijv. een machine met vergelijkbare/zelfde motor als deze scheppach? Of heb je zelf een oude scheppach staan die weg mag voor onderdelen?


Het opnieuw wikkelen van de oude motor is duurder dan dat de aanschaf van de hele zaag.


Als er niemand is met een gouden tip zou ik de zaag ook voor onderdelen beschikbaar kunnen stellen. Bij interesse kun je me altijd een PB sturen.


Groeten,

Kees
Kees,

ik heb wel een 380 V 2 PK motor van een jet stofzuiger te koop.
Kan ook op 220.

Groet,
Gerard.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.