Gezocht: iemand in regio Breda die voor mij plaatmateriaal op de mm kan/wil verzagen

Mawi

Nieuw lid
7 jan 2018
15
1
Breda
Hoi,

ik ben zo’n 5 jaar geleden helaas moeten stoppen met houtbewerken aangezien we naar een appartement moesten verhuizen en mijn machines niet mee konden.
af en toe klus ik nog wel eens en wil nu een kastje maken. In bouwmarkten kan je wel plaatmateriaal laten verzagen maar op de mm is dat niet altijd betrouwbaar.
Is er iemand in regio Breda die een zaagtafel heeft waarmee op de mm nauwkeurig gezaagd kan worden en die voor mij af en toe tegen een vergoeding wil zagen.
Op dit moment wil ik bijv een keukenkastje maken dus de breedte van de platen is max 60 cm breed en max 2 meter lang en wil daar verschillende lengtes uit halen en ook iets smallere stukken.
Is iemand hiertoe bereid?

groet,

Marc Wiercx

Mawi

Nieuw lid
7 jan 2018
15
1
Breda
Melamine inderdaad, een voorritser is meegenomen maar voor mij niet perse noodzakelijk aangezien het om het binnenwerk van de kast gaat. In een bouwmarkt hebben ze sowieso ook geen voorritser.

• Leuk
Waarderingen: Emilio

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
192
128
Kapellen (Antwerpen)
Vanuit Breda is Kapellen in België niet zo heel ver en daar zit onder de naam Brico de vroegere zagerij van Van Tichelen. Ze verzagen uiteraard alleen plaatmateriaal dat je bij hen koopt (en dat is aan Brico-prijzen :( ), maar dat doen ze wel mm-precies. Voor onmiddellijk werk gebruiken ze een Altendorf F45 (met voorritser) en voor wat grotere bestellingen, wel of niet afgeboord gebruiken ze een CNC opdeelmachine en een industriële kantenlijmmachine. Voor zo'n grotere bestellingen en sowieso voor afboordingen heb je een of een paar dagen wachttijd, dat bespreek je best even ter plaatse.

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.351
1.086
Ulvenhout
Hey Marc,

Als je niet wekelijks bij mij op de stoep staat met een zaagopdracht vind ik het geen probleem om een aantal panelen voor je op maat te zagen. Al is mijn SCM SC2 wel wat kleiner dan jouw oude K700 dus ik kan geen platen van 2 meter haaks afkorten. Dat doe ik met een invalzaag.
Dat gezegd hebbende, ook met een invalzaag en geleider kan je exact en haaks werken. Het gaat alleen iets minder snel. Daar hoef je dus geen grote ruimte voor te hebben....

• Leuk
Waarderingen: DitchDeurne

Mawi

Nieuw lid
7 jan 2018
15
1
Breda
Vanuit Breda is Kapellen in België niet zo heel ver en daar zit onder de naam Brico de vroegere zagerij van Van Tichelen. Ze verzagen uiteraard alleen plaatmateriaal dat je bij hen koopt (en dat is aan Brico-prijzen :( ), maar dat doen ze wel mm-precies. Voor onmiddellijk werk gebruiken ze een Altendorf F45 (met voorritser) en voor wat grotere bestellingen, wel of niet afgeboord gebruiken ze een CNC opdeelmachine en een industriële kantenlijmmachine. Voor zo'n grotere bestellingen en sowieso voor afboordingen heb je een of een paar dagen wachttijd, dat bespreek je best even ter plaatse.
Dat is een mooi alternatief. Dankjewel.
Hey Marc,

Als je niet wekelijks bij mij op de stoep staat met een zaagopdracht vind ik het geen probleem om een aantal panelen voor je op maat te zagen. Al is mijn SCM SC2 wel wat kleiner dan jouw oude K700 dus ik kan geen platen van 2 meter haaks afkorten. Dat doe ik met een invalzaag.
Dat gezegd hebbende, ook met een invalzaag en geleider kan je exact en haaks werken. Het gaat alleen iets minder snel. Daar hoef je dus geen grote ruimte voor te hebben....
Dankjewel voor het mooie aanbod. Ik heb via een andere weg deze ochtend contact gehad met iemand die wel grote platen aankan. Maar fijn dat ik bij je terecht kon, dankjewel.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.